Grapefruits & Poffertjes - Reisverslag uit Barham, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu Grapefruits & Poffertjes - Reisverslag uit Barham, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu

Grapefruits & Poffertjes

Door: nienkedalinghaus

Blijf op de hoogte en volg Nienke

04 Mei 2012 | Australië, Barham

Lieve allemaal,
om even het grapefruit verhaal te vervolgen. De grapefruits die we hadden gehaald waren lekker. het waren er niet heel veel dus ze waren snel op. gelukkig kwam jolmer het weekend erna met een cadeautje voor ons. een zak van 25 kilo... en wat zat erin? jahoor, grapefruits. de grapefruits kwamen van de dairy. ze worden namelijk altijd fijngemalen en aan de koeien gegeven maar nu waren er zoveel grapefruits dat wij ook wat mochten pakken. allemaal leuk en aardig maar wat moet je ermee? dat komt toch nooit op, dachten wij. we zijn meteen op gaan zoeken wat je er allemaal van kon maken. uiteindelijk hebben we veel grapefruitsap ervan gemaakt. zoveel dat we de sapperser stuk hebben 'geperst'. we hebben grapefruitsiroop gemaakt, grapefruitijs en grapefruitciello (deze is nog in de maak) binnen een week waren de grapefruits op. maar omdat we eigenlijk ook nog grapefruits wilden inmaken ging ik nog even bij de dairy kijken of er nog grapefruits waren. nou die waren er, verrot en wel. ik wilde erheen lopen en ben tot mijn enkels (ik had slippers aan) in de koeienstront gezakt. Ik ben maar omgekeerd, want de grapefruits die er nog lagen waren de koeienstront niet waard. Gelukkig mogen we binnenkort nog bij een vrouwtje grapefruits gaan plukken!!!:)
Verder hadden de kinderen 2 weken vakantie. Hier in Australie hebben ze blijkbaar heel veel vakantie en als ze vakantie hebben, hebben ze ook meteen 2 weken of langer. Gelukkig was het mooi weer en konden ze veel buiten spelen want ik zal je vertellen , je krijgt echt hoofdpijn van 5 kinderen die elkaar constant in de haren vliegen en de boel bij elkaar krijsen. We zijn nog een dagje naar Swan Hill geweest (2 uur rijden) naar het pioneer settlement. Een openlucht museum met allemaal mooie oude auto's, brandweerwagens en vliegtuigen! De kinderen vonden het erg leuk en de mensen die daar werkten wisten zelfs dat wij de nanny's van de dokters uit Barham waren... apart, maar wel grappig!
Francina en ik hebben nog kookles gehad bij faye! dit is een vriendin van de familie die heel erg goed is in het maken van lekkere dingen. Samen met Laura hebben we dus kookles van haar gehad. we hebben cream puffs, hedge hog en de bekende australische pavlova gemaakt. en als het goed is weten we dus nu hoe dat moet. 's middags kwam de rest van de familie het helpen opeten!
Afgelopen zondag was the farmers market in Barham. dit is elke maand en iedereen mag er staan met een kraampje als je maar zelfgemaakte producten verkoopt. Het was lekker weer en de sfeer was erg gezellig. Zelf stonden we met dutch mini pancakes (poffertjes) en met zelfgemaakte honing. Super leuk om een keer mee te maken. het was een heel klein marktje en de hele buurt kent elkaar, dus dat is erg leuk! ik heb dus ook nog een beetje een koninginnedaggevoel gehad!
Een paar weken geleden is hier the voice of australia begonnen en is het ons favoriete programma geworden. Er zijn nog kaarten voor the live shows beschikbaar die zijn vanaf maandagavond 9 uur te koop. Dan gaan we achter de computer zitten en proberen er twee te bemachtigen. Wat zou dat toch ook een goed excuus zijn om voor de vierde keer naar sydney te gaan!
Ik zal jullie op de hoogte houden!
Liefs,
Nienke

  • 04 Mei 2012 - 05:46

    Els:

    Lieve Nien,
    Net even op mijn mail gekeken en je verslag gevonden. Leuk, leuk. Nu gauw werken.
    Liefs, mam

  • 04 Mei 2012 - 08:02

    Lex:

    hej nien!

    hahah zoveel sap gemaakt dat je de sapmaker kapot maakt;) zo mag ik het horen;)
    Super tof dat je ook kooples hebt gehad! ik verwacht als je terug komt een uitgebreid diner met kip;)
    cream puffs, hedge hog en de bekende australische pavlova.
    Uhm.. hedge hog is toch een egeltje?? Je hebt toch niet egeltjes leren klaarmaken voor op je bord?

    the voice Australia! JA! kijk of je kaartjes kunt krijgen, super gave kans!
    Laat weten of je naar de liveshow gaat! dan ga ik op internet meekijken;)
    Liefs!

  • 04 Mei 2012 - 08:45

    Karina:

    Hee nien,

    Klinkt weer leuk hoor! En jij wordt nog een keukenprinses als je terugkomt:)
    Succes met het bemachtigen van de kaartjes!

    liefsxx

  • 04 Mei 2012 - 13:31

    Els:

    Leuke en lekkere foto's. Die pavlova, dat lijkt me wel wat.
    Xx, mam

  • 04 Mei 2012 - 19:09

    Opa:

    eve Nien,
    Weer een leuk en mooi verhaal .Ik kreeg de indruk dat je niet wist wat je met een grape fruit moest doen ,maar nu ben je helemaal op de hoogte. Toen ik las over de hedge hog was ik erg benieuwd wat dat was want ik kende als een wapen uit de tweede wereldoorlog om onderzeeboten te bestrijden ,naar je foto maakte het allemaal duidelijk Overigens een mooie foto serie alleen mis ik nog een foto van jou en de hele familie waar ik laatst in mijn mail om gevraagd heb Tot slot ik heb de indruk dat deze laatste periode toch een heel pretttige ervaring is.
    Liefs en groetjes ,opa

  • 04 Mei 2012 - 19:37

    Michiel :

    Lieve Nienke,

    Klinkt goed allemaal, kan niet wachten tot je weer thuis bent! Wil je nog een jaartje hier komen wonen? Geniet nog even van de kindertjesen vooral"".......... Van de vrije tijd.

    Liefs, pap

  • 05 Mei 2012 - 18:41

    Elke:

    Hoi Nienke,

    weer een mooi reisverslag, wel heel anders dan je eerste maanden in Australië, maar niet minder leuk. Verheug me ook al op je kookkunsten.

    Veel plezier nog

    Groetjes

    Elke

  • 06 Mei 2012 - 08:27

    Caspar:

    Hé Nien,
    mmmmmmmmmm lekker lijkt me dat:
    grapefruitsiroop, grapefruitijs, grapefruitciello, pavlova, hedgehog, grapefruit met koeienstr.....
    zelfgemaakte honing ? naar wat voor ham smaakt Barham, of is het "gewone" ham aan de bar met een 4X bitter ? :)
    Vertoon je kookkunsten maar eens als je terug bent.
    Groetjes, Caspar.

  • 07 Mei 2012 - 08:46

    Opa:

    Lieve Nien

  • 07 Mei 2012 - 08:49

    Opa :

    Lieve Nien, bedankt voor de leuke foto groetjes en liefs, opa

  • 14 Mei 2012 - 16:29

    Lon:

    Nien wat super zeg! Wat een leuke dingen doe je daar. En wat zijn die kinderen een schatjes, maar ik snap dat je af en toe hoofdpijn hebt;)!
    Leuk ook al die grapefruits haha! Geniet nog lekker!
    Mis jeee!! Xx

  • 28 Mei 2012 - 15:39

    Danniek:

    Hoi Nienke,
    Af en toe kijk ik op jouw site naar de verhalen die je schrijft over het gezin. Ik ben vanaf september daar au pair en ben nieuwsgierig naar je verhalen en bezigheden. Zo te zien heb je het erg naar je zin en heb je volop dingen te doen.
    Ik zie dat jij tot begin julie daar blijft. Tot wanneer blijft Francine?
    En weten jullie wanneer de andere au pair komt?

    Groetjes Danniek (danniekvansoelen@gmail.com)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Barham

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Ozzy experiences

04 Mei 2012

Grapefruits & Poffertjes

08 April 2012

Barham!!!!

08 Maart 2012

Van Backpacker tot Nanny!

20 Februari 2012

The Sky Is The Limit....
Nienke

Hoi allemaal, op deze blog zal ik de komende 7 maanden verhalen en foto's plaatsen van al mijn avonturen in Australië. Ik ga eerst 3 maanden backpacken en daarna 4 maanden werken als au pair. Erg spannend, maar ik heb er ook super veel zin in!

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 762
Totaal aantal bezoekers 24974

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 07 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: