Barham!!!! - Reisverslag uit Barham, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu Barham!!!! - Reisverslag uit Barham, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu

Barham!!!!

Door: nienkedalinghaus

Blijf op de hoogte en volg Nienke

08 April 2012 | Australië, Barham

Hallo!!!!!!!

Daar ben ik weer een keer! ik ben inmiddels al weer een paar weken aan het werk als au pair. het was even een omschakeling na een paar maanden gereisd te hebben! maar ik ben snel aan mijn nanny bestaan gewend. ik zit in het plaatsje Barham, wat ongeveer 4 uur ten noorden van Melbourne ligt. Niet dat we in het 'dorp' zelf wonen, het is nog ongeveer 8 km naar het huis. dit is dan wel exclusief de oprit die 1.5 km telt... Barham ligt aan the murray river waar veel gevist en gevaren wordt. barham zelf telt waarschijnlijk meer koeien, schapen en andere dieren dan mensen maar alles is er wat je nodig hebt! het meeste (eigenlijk alles) moet je wel met de auto doen want het is allemaal best ver uit elkaar. maar ik vermaak me hier prima!!!!!
van maandag tot en met vrijdag werk ik en in het weekend ben ik vrij en kunnen we leuke dingen doen! zo zijn we met Jolmer een keer naar een boerderij geweest waar ze schapen gingen scheren. er waren 1600 schapen en de mannen die de schapen schoren verdiende 2.35 dollar per schaap. er was een man die er 200 deed op een dag en de anderen deden er ongeveer 140. Nogal een verschil dus! Zelf heb ik het ook even geprobeerd, nou dat was nog best lastig! Ik zou er geen 200 op een dag kunnen doen. en ook geen 140...

verder wonen we tegenover een dairy waar we wel eens heen gaan om melk te halen. dan kan je gewoon even een kraantje open draaien en dan komt er melk uit, haha!
Op een dag werd er op de dairy een kalfje geboren! wij er snel heen! Jolmer hielp Phill (eigenaar van de dairy) het kalfje eruit te trekken. we waren echt net op tijd en het was super bijzonder om te zien. het meest hilarische deel was wel toen het kalfje probeerde te gaan staan! als er een klein windvlaagje was gekomen dan was die weer omgevallen...!

Een paar weken geleden zijn we met de familie een week in Sydney geweest, want Jolmer en Christel hadden daar een cursus! Eerst gingen Suzette (andere au pair) en ik een weekendje kamperen in the blue mountains (ongeveer 2 uurtjes van sydney). Dat was erg leuk! alleen een beetje jammer dat het 24 uur achter elkaar regende, onze tent lek was, we door de lage hangende wolken niks konden zien en dat het muziekfestival waar we ons zo op verheugd hadden 100 dollar kostte! Na het weekendje Blue Mountains zijn we door gereden naar Bondi Beach! Daar stond onze week in het teken van de dierentuin bezoeken, naar het aquarium gaan, zandkastelen bouwen en tussen de cameramannen van bondi rescue achter kleine kinderen aanrennen op bondi beach! het was wel een hele leuke week en we hadden super goed weer!!! Het laatste weekend in Sydney zijn Suzette en ik naar een opera geweest 'La traviata' en nee het was niet in the oprah house. het was buiten op de plek waar ik met oud & nieuw ook was geweest! wel met uitzicht op the oprah house en the harbour bridge! Het was de premiere en het was echt geweldig! er was zelfs vuurwerk dus het voelde ook weer een beetje als oud & nieuw!

Toen we weer terug in Barham waren kwam de nieuwe au pair, Francina die erg gezellig is! De dagen vliegen hier voorbij! Het zou toch ook raar zijn als je je verveelde met 5 kinderen :)

Verder hebben ze hier de wereld aan keukenapparatuur en een vriezer van 1.5 meter vol vlees! Keuze genoeg dus! en en en ze hebben een zelfgemaakte pizza oven! Hele lekkere pizza's dus!!!

Achter het huis is een enorm bos waar een kangaroo familie woont! ik heb van Jolmer quad leren rijden. dus af en toe gaan we (francina en ik) het bos door op de quad op zoek naar kangaroes! dan gaan we even bij de buurman langs waar we vijgen krijgen en dan crossen we door richting de sinaasappelboomgaard waar we gister 'stiekem' wat sinaasappels hebben geplukt en geraapt. Bij de eerste paar bomen kregen we de sinaasappels er lastig af en die op de grond lagen waren erg rot. toen we verder liepen waren de sinaasappels opeens veel geler, groter en zachter... vreemd, dachten wij.... maar ja in australie is alles op z'n kop dus misschien waren de sinaasappels ook wel anders....(?)
toen we met onze buit thuiskwamen en we het er even over hadden en aan de sinaaasappels roken dachten we dat het misschien toch meer weg had van een grapefruit dan van een sinaasappel. Jolmer kwam binnen en die zag natuurlijk meteen dat het een grapefruit was en geen sinaasappel. Lekkere actie weer van ons...!

We gaan in ieder geval binnenkort maar eens kijken of we uit een van de honderden kookboeken die ze hier hebben een recept met grapefruits kunnen vinden. en met welk keukenapparaat we daar iets van kunnen maken!

En lieve mensen, nog een keertje bedankt voor het superleuke Hollandpakket en jullie lieve berichtjes! Ik vond het super leuk om te krijgen!

En en een heel vrolijk pasen! ik ga vanmiddag eieren zoeken!!!!!

Heel veel liefs!xxx

  • 08 April 2012 - 06:53

    Caspar:

    Hallo Nienke,
    Mooi verhaal. Wat een mooi leven heb je daar toch. Kom je wel weer terug straks ?
    Lijkt me ook wel wat om op een quad rond te crossen.
    Lastig zeg, al dat fruit !! :)
    Heb je de paashaas al gespot ?
    Jij ook mooie pasen gewenst.
    Groetjes vanaf Texel.
    Caspar.

  • 08 April 2012 - 08:16

    Els:

    Lieve Nien,
    Leuk om je verslag te lezen en de foto's te zien. Toch weer heel anders dan ik had gedacht. Ik heb net voor paashaas gespeeld (maar durfde de eieren niet meer te verstoppen. :)). Oma vond het ook weer een mooi verhaal. Wij zitten samen op de bank in het hutje van Caspar en Elke. Zo meteen familie tennistoernooi: the battle of the Burgers!!!
    Veel liefs, oma en mama

  • 08 April 2012 - 08:33

    Karina:

    Hee nien!

    Leuk weer eens wat van je horen! Klinkt alsof je je plekje daar wel hebt gevonden:)
    Jammer van die regen toen, maar mooi dat het daarna wel goed weer was!
    Hier op Texel is het gezellig! Je moeder kwam net eitjes brengen zodat we ze toch niet hoeven te zoeken. Jij succes met zoeken!

    liefsxx

  • 08 April 2012 - 08:41

    Michiel:

    lieve Nien,

    de foto's en de belevenissen worden er niet minder stoer op!
    Klinkt goed, geniet!

    Liefs, pap

  • 08 April 2012 - 08:47

    Elke:

    Hoi Nien,
    wat een mooi reisverslag weer, een heel ander leven dan eerst. Lijkt me wel interessant als ik de foto's zo zie. Jammer van die regen in de Blue Mountains. Hier is het nu heerlijk weer. Wij gaan zo naar een meet and greet oldtimers in Oudeschild.
    Fijne pasen en succes met eitjes zoeken.
    Groetjes
    Elke

  • 08 April 2012 - 11:19

    CHARLIE (Van Lemkes):

    Hi Nienke,

    Mooi /leuk verslag. Doe je naast je werk toch nog veel leuke dingen.
    De three sisters herken ik van 1960. Ik zie er wel ouder uit maar die sisters niet. Oneerlijk hè ?
    Ik kijk uit naar jouw volgend verslag.
    Gr. Opa charlie.

  • 08 April 2012 - 16:09

    Quincy :

    Merp.

  • 08 April 2012 - 18:48

    Suus:

    Lieve Nien! Wat ziet het er allemaal weer super uit, en wat leuk dat je er foto's hebt bij gedaan! Vooral die kindjes, wat lief! Volgens mij vermaak je je hartstikke goed. Goed ook dat je het Holland pakket hebt ontvangen, dat gaat vast wel op! Geniet ervan nienie, spreek je snel weer xxx

  • 14 Mei 2012 - 16:25

    Lon:

    Wat ziet het er gaaf uit meis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Barham

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Ozzy experiences

04 Mei 2012

Grapefruits & Poffertjes

08 April 2012

Barham!!!!

08 Maart 2012

Van Backpacker tot Nanny!

20 Februari 2012

The Sky Is The Limit....
Nienke

Hoi allemaal, op deze blog zal ik de komende 7 maanden verhalen en foto's plaatsen van al mijn avonturen in Australië. Ik ga eerst 3 maanden backpacken en daarna 4 maanden werken als au pair. Erg spannend, maar ik heb er ook super veel zin in!

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 761
Totaal aantal bezoekers 24986

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 07 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: