The Sky Is The Limit.... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu The Sky Is The Limit.... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu

The Sky Is The Limit....

Door: nienkedalinghaus

Blijf op de hoogte en volg Nienke

20 Februari 2012 | Australië, Cairns

Lieve Allemaal,

jaaaaa jullie zullen wel denken: 'nu alweer een verslag..?' maar om maar meteen met de deur in huis te vallen: Ik ben gaan skydiven!!! en het was ontzettend helemaal super uber totally awesome.. ik heb volgens mij erna een uur niks kunnen zeggen ik was helemaal van de kaart. wauw wat was dat vet. maar okee ik zal het even vertellen. Ik had dus allemaal tours geboekt waaronder skydiven. ik dacht dit is mijn kans dus nu ga ik het doen. Op mission beach ging het gebueren. Zondag was het dan zover. Justin en Lonneke gingen mee om me te steunen en foto's te maken vanaf het strand, want daar zou ik landen. Na allemaal gegevens in te hebben gevuld en getekend te hebben voor het feit dat je een gevaarlijke sport gaat doen waar je aan dood kunt gaan bladiebla.. kreeg ik een soort riemenpak aan en was het tijd om naar het vliegtuig(je) te gaan. dat was 20 minuutjes rijden. bij het vliegtuig aangekomen propte we onszelf er allemaal in (achterstevoren). we zaten denk ik met 20 mensen in dat enorm kleine vliegtuigje (sommigen zaten op de grond) ik werd toen wel een beetje bang. niet omdat ik eraan dacht dat de parachute misschien niet open ging maar meer omdat ik dacht, straks storten we neer.. maar goed het was een prachtige dag dus we hadden uitzicht over de tully river en de zee. en je kon zelfs the great barrier reef zien (2 uur verderop)

na 25 minuten in het vliegtuig was het dan zover. de eerste sprongen er al uit en het ging heel snel achter elkaar door. voor ik het wist was ik aan de beurt. even voor de duidelijkheid je springt natuurlijk wel met iemand (gelukkig). daar gingen we hoor, benen buitenboord, hoofd naar achter en gaan met die banaan. we gingen echt keihard naar beneden woehoeeew!!! ik dacht dat ik heel bang zou zijn maar het was zo ontiegelijk cool, ik kan het nog steeds niet beschrijven. na 1 minuut vrije val ging de parachute uit.(gelukkig) dan krijg je wel even een klap. maar toen kon ik echt genieten van het uitzicht. ik kon ook het hostel zien waar ik in sliep! en ik mocht ook zelf de parachute besturen. heel cool, maar nog best zwaar (denk aan vliegeren als het heel hard waait) na 5 minuten was het alweer tijd om te landen. Justin en Lonneke hadden hele mooie foto´s gemaakt(zet ze volgende week op mijn blog, staan al wel op fb) ik heb volgens mij een uur niks kunnen uitbrengen, het was gewoon onbeschrijfelijk!

nou dat was dus mijn skydive avontuur. Verder ben ik nog gaan raften op de tully river. ik zat met allemaal koreanen in de boot, ze waren heel grappig! verder zijn we nog naar Magnetic island geweest waar je heel mooi kon wandelen (niet gedaan, hihi) We hebben wel een tour gedaan waar je dieren kon vasthouden, zoals krokodillen,slangen en schildpadden! en we hebben gebowld met kokosnoten, ook leuk! er was 1 kegel die je moest omgooien en dan kreeg je gratis bier!!!:)

vandaag zou ik gaan duiken maar ik kon met mijn voucher alleen snorkelen. Vond het niet zo erg want ik vond duiken vorige keer doodeng. Snorkelen was erg mooi en weer heel anders dan bij the whitsundays! en ik heb een haai gezien!!!

morgen heb ik een tour naar cape tribulation (regenwoud) en donderdag vlieg ik naar the outback voor mijn laatste tour alweer!

Time flies when you're having fun!
Liefs en tot de volgende blog! xxxx

  • 20 Februari 2012 - 13:24

    Suus:

    Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa geweldig!!!!!!! Wat stoer!!!! Heel benieuwd naar de foto's!!

  • 20 Februari 2012 - 16:27

    Opa:

    Lieve Nien ,de stuntvrouw wat een avonturen weer en wat een stomme haai zo'n mooie meid is toch om op te vreten.Veel plezier en liefs van opa

  • 20 Februari 2012 - 16:52

    Els:

    Lieve Nien,
    Klinkt als een geweldige kick. Super. (Wel heel fijn dat ik het na afloop pas hoorde) ;) Geniet nog even aan de oostkust, en dan de sterrenhemel en de aboriginalcultuur. Ook mooi volgens mij.
    XX, mam

  • 20 Februari 2012 - 17:33

    Elke:

    Hoi Nienke,
    wat een avonturen. Ik weet uit eigen ervaring hoe mooi skydiven is. Je bent echt sprakeloos en dan was ik alleen maar op Teuge. Even iets anders dan in Australië en dan op het strand landen, cool.
    Geniet nog van je laatste vrije dagen (de tijd gaat zo snel) en hopelijk heb je een aardige au-pair familie.
    Liefs
    Elke

  • 20 Februari 2012 - 21:28

    Michiel:

    Lieve Nien, weer een paar mooie avonturen in de tas. Jammer dat ik er niet bij was. Jij een uur sprakeloos……..dat had ik wel mee willen maken. Liefs. papa

  • 21 Februari 2012 - 06:39

    Loes:

    Lieve Nien. Je was mijn held al maar nu helemaal!!! Zoen

  • 21 Februari 2012 - 21:32

    Caspar:

    Welcome to the world of skydiving !!
    Prachtig.
    "Only Skydivers know why birds sing"
    Groetjes, Caspar.

  • 22 Februari 2012 - 11:07

    Karina:

    Wow Nien hoe vet!!!! Ik ga zo een naar je facebook foto's kijken! Heel veel plezier met je laatste tour!!

    liefsxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Ozzy experiences

04 Mei 2012

Grapefruits & Poffertjes

08 April 2012

Barham!!!!

08 Maart 2012

Van Backpacker tot Nanny!

20 Februari 2012

The Sky Is The Limit....
Nienke

Hoi allemaal, op deze blog zal ik de komende 7 maanden verhalen en foto's plaatsen van al mijn avonturen in Australië. Ik ga eerst 3 maanden backpacken en daarna 4 maanden werken als au pair. Erg spannend, maar ik heb er ook super veel zin in!

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 24986

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 07 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: