Van Backpacker tot Nanny! - Reisverslag uit Barham, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu Van Backpacker tot Nanny! - Reisverslag uit Barham, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu

Van Backpacker tot Nanny!

Door: nienkedalinghaus

Blijf op de hoogte en volg Nienke

08 Maart 2012 | Australië, Barham

Lieve allemaal,

Inmiddels heb ik alweer heel wat kilometers afgereisd en heel veel mooie dingen gezien! In cairns heb ik nog een Cape Tribulation tour gedaan. Cape Tribulation is een heel groot en oud regenwoud. Heel mooi, het voelt toch steeds een beetje alsof je in de dierentuin loopt. Het is nog steeds moeilijk te geloven dat het ECHT is. De dag werd afgesloten met een krokodillencruise op de rivier. Er lagen echt hele grote krokodillen die ook amper te zien waren door hun kleur. Nou daar wil je echt niet in het water vallen...
Toen had ik nog maar een dagje in cairns en nog maar een dagje met Justin en Lonneke, jammer:(
Natuurlijk hebben we cappuccino gedronken, want dat was de laatste weken een beetje de dagelijkse routine! Daarna zijn we naar DFO geweest, dit is een groot winkelcentrum waar alles een stuk goedkoper is, omdat het direct van de fabriek komt. ’s Avonds zijn we naar the courthouse geweest. Hier kan je goedkoop (voor australische termen) corona’s drinken. De plek staat er ook om bekend. Niemand drinkt iets anders. Daarna nog even naar een andere club geweest, goede afscheidsparty!
De volgende dag vloog ik naar Alice Springs. Dat was even heel wat anders. Een grote kale vlakte met wat bosjes en veel aboriginals! In het hostel ontmoette ik al snel twee duitse meisjes, Linda en Alina! Zij gingen de volgende dag ook mee op tour. ’s Avonds in de bar bij het hostel gegeten. Daar waren wat australische jongens die wilden dat we mee uit gingen. Dat vonden we nou niet echt een goed idee omdat we de volgende ochtend om 6 uur werden opgehaald.. maar ach je leeft maar 1 keer en slapen kon altijd nog. In de bar waar we heen gingen kwamen we een gids van de tour tegen die ons echt voor gek verklaarde dat we uitgingen terwijl we de volgende dag op tour gingen.. Nou we konden toch nog 6 uur slapen in de auto, dus geen probleem. De volgende dag startten onze tour en hebben we dus veel geslapen. Ook mocht iedereen wat over zichzelf schrijven op het raam. Dat was erg leuk want zo leerde je iedereen snel kennen. Bij Ayers Rock vliegveld moesten we nog wat mensen ophalen. Toen zagen we drie vrouwen van ongeveer 60 staan. Euh gingen zij mee op tour??? De vrouwen bleken er ook niet echt veel zin in te hebben want een van de mannen van de vrouwen had het cadeau gegeven.. ze wisten alleen niet dat het een tour door de outback was met een groep waar de gemiddelde leeftijd 22 was.. Maar ze hadden al snel hun plekje in de groep gevonden en het was erg gezellig! We zijn de eerste dag om Uluru of ook wel Ayers Rock genoemd, gelopen. ’s Avonds hebben we daar gegeten en zonsondergang gezien, erg mooi! Onze slaapplek was op een soort campinggrond, waar we in onze swag sliepen. Dit is een soort slaapzak met een matrasje erin. Onder de sterrenhemel! Maar toen ik geen lenzen meer in had kon ik die niet meer echt goed zien, haha! De volgende dag hebben we een wandeling gemaakt bij Kata tjuta, ook mooi! ’s Avonds lekker bij het kampvuur gezeten en onze gids, Dylan, had Dempar gemaakt. Dit is een soort scone, echt heerlijk! De laatste dag zijn we naar Kings Canyon geweest, dit was ook heel erg mooi. We zijn eerst bovenlangs gelopen en daarna naar beneden waar we konden zwemmen in een klein ‘ meertje’ in de canyon. Dit ‘meertje’ was helemaal gevuld met regenwater! Na drie dagen zat de geweldige outback tour erop, het was echt super leuk!

De dag erna ben ik terug gevlogen naar Melbourne, met de drie vrouwen van de tour. Zij hebben me naar het hostel gebracht, super aardig! En een van de vrouwen gaf me haar nummer voor als ik een keer in Melbourne was dan moest ik maar bellen want dan kon haar zoon me wel meenemen om te gaan surfen!! Erg gastvrij, zo zijn australiers dus:)
Op dindsdag was het dan zover ik ging naar mijn au pair familie! Spannend! Nou is het au pair bestaan na 3 maanden reizen, vrij zijn en doen waar je zelf zin in hebt wel even wennen. En met 5 kinderen is het ook erg vermoeiend, maar wel leuk! De kinderen (laura 7, Jaap 6, Peter 4, Tim 2 en Hugo 1) zijn erg lief en gezellig! Ze wonen ongeveer 8 km van het dorp. Ze hebben kippen, varkens (die ze vet mesten en dan laten slachten en opeten) en verder verbouwen ze ook hun eigen groente en fruit. Hier in de buurt doen ze geloof ik ook een beetje aan ruilhandel. ‘Als ik jou eieren geef dan krijg ik sinaasappels van jou’, enz..
Afgelopen weekend zijn Suzette (de andere au pair) en ik naar Echuca, een plaatsje een uur verderop, gegaan. Het regende de hele dag dus zijn we maar naar de film gegaan. Er zijn hier best nog wat plaatsjes in de buurt (2 uur verderop) waar je heen kunt in het weekend! Gister zijn we naar Barham (het dorp)gefietst en even wat gegeten. Over twee weken gaan we naar Sydney! Jolmer en Christel hebben daar een cursus dus gaan vier kinderen (Laura blijft bij iemand logeren) inclusief nanny’s gezellig mee. Suzette en ik gaan met de auto en we gaan eerst nog even twee daagjes naar the blue mountains. Hier ben ik al wel geweest met een dagtour, maar dat was best gehaast dus ik vind het niet erg om nog een keer te gaan!

Nu ga ik maar eens stoppen anders wordt het een beetje een te lang verhaal!
Heel veel liefs en tot de volgende keer! Xxx

  • 08 Maart 2012 - 10:35

    Lex:

    Nien!
    Super tof lang avonturenverslag weer van je!!
    haha ze hebben kippen;) en varkens ( toe maar! super gezellig klinkt het!:D)

    heel veel liefs!!

  • 08 Maart 2012 - 12:19

    Loes:

    Lieve Nienke. Heel spannend nu je au pair periode. Nog een mooie afsluiting bij Alice Springs gehad!
    Heel ander leven, maar niet minder de moeite waard. Succes met het slachten van al die beesten. Zoen

  • 08 Maart 2012 - 17:18

    Els:

    Lieve Nien,
    Leuk om je avonturen te lezen weer. Ik ben benieuwd naar het vervolg.
    Xxxx, mam

  • 09 Maart 2012 - 07:32

    Monique:

    Leuk verhaal nien! Zie dat je er ook foto's bij hebt haha, ga ze maar eens even bekijken.

  • 09 Maart 2012 - 21:06

    Opa:

    als je al baalt van vrouwen van 60 wat moet je dan wel met je oma's en opa . maar achteraf valt die ene van 60 wel mee als je met haar zoon mag surfen , misschien ziet ze wel wat in je. Ayers rock was wel een beleving. Jammerdai k dat nooit heb gedaan Nog veel plezier als nanny Nien. Liefs van opa

  • 11 Maart 2012 - 20:05

    Caspar:

    Hee Nanny Nienke,
    Nog een mooie trip gehad zeg !
    Nou weer in het gareel en voor kindertjes zorgen :)
    Have fun, Caspar.

  • 14 Mei 2012 - 16:23

    Lon:

    Dag Nanny... Was een mooi feestje in Cairns ja!! Haha die DFO die was ik alweer vergeten. Ik moet steeds zo lachen om die foto van jou en jus bij de greyhound haha. Wat ben je toch een lekker ding!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Barham

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Ozzy experiences

04 Mei 2012

Grapefruits & Poffertjes

08 April 2012

Barham!!!!

08 Maart 2012

Van Backpacker tot Nanny!

20 Februari 2012

The Sky Is The Limit....
Nienke

Hoi allemaal, op deze blog zal ik de komende 7 maanden verhalen en foto's plaatsen van al mijn avonturen in Australië. Ik ga eerst 3 maanden backpacken en daarna 4 maanden werken als au pair. Erg spannend, maar ik heb er ook super veel zin in!

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 24986

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 07 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: