Ozzy experiences - Reisverslag uit Barham, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu Ozzy experiences - Reisverslag uit Barham, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu

Ozzy experiences

Door: nienkedalinghaus

Blijf op de hoogte en volg Nienke

26 Juni 2012 | Australië, Barham

G'day mates,

Ondertussen zijn de meeste dingen van onze to-do-list gestreept. en dat mag ook wel, want mijn laatste weekje in Australie is aangebroken.

Met de kinderen gaat het goed! Hugo kan nu heel goed zwaaien en hij zwaait naar alles en iedereen. ook kan hij papa zeggen (nou ja af en toe) en hij kan een high five doen!!!:) Tim kan zichzelf aankleden en kent heel veel liedjes uit zijn hoofd van kinderen voor kinderen tot jip en janneke ('ik ben jip en ik ben janneke en we wonen naast elkaar. we zijn op visite bij mijn oma deze keer en we dansen op de banken want het is zulk lelijk weer. HEEL STOUT!!') vooral heel stout kan hij goed nadoen. Peter heeft een grote fantasie en heeft dus ook vaak mooie uitspraken als: ' nee ik kan niet opruimen, ik zit nu op mars..' Jaap zit sinds een maand op footy (australian football) en er wordt dus ook regelmatig serieus getraind in de achtertuin met ons. En laura heeft afgelopen vrijdag de prijs 'best dressed' gewonnen bij de schooldisco. het thema was fluor!

De afgelopen maand(en) hebben we in het weekend veel plaatsjes in de buurt bezocht, zoals kerang, Bendigo, murrabit market. de plaatsjes stellen niet heel veel voor, behalve bendigo, maar het is toch leuk om er even te zijn geweest! Ook zijn we (francina, andere au pair, en ik) naar Melbourne geweest waar Micaela (meisje dat vroeger in Barham woonde) en haar huisgenoot ons op sleeptouw hebben genomen. Was erg leuk om te worden rondgeleid door twee 'locals'. zo zijn we naar allemaal lokale eettentjes geweest, die je normaal echt nooit zou vinden. (in smalle steegjes enz) Ook zijn we naar een rooftopbar geweest met uitzicht over de hele stad. En Australischer kan niet: naar een footy game (australian football)

Francina en ik zijn twee weken geleden een lang weekend naar the great ocean road geweest. daar was ik al geweest, maar het was weer erg mooi om te zien. Ook zijn we nog door het regenwoud gelopen en hebben we nog koala's gezien. verder hadden we het plan om in de auto te slapen op free campings, lekker goedkoop. De eerste avond moesten we een heel kronkelweggetje in het donker nemen om er te komen. uiteindelijk is dat gelukt. de tweede avond konden we de free camping niet vinden en dus namen we een paar zijweggetjes om te kijken of het daar misschien was. aan het eind van dit weggetje was een soort accommodatie. dus we dachten dat we daar wel konden keren. niet gezien (het was donker) dat het gras een beetje modderig was en dus kwamen we vast te zitten. maar ook echt goed vast te zitten. dit noemen de australiers blocked. al snel kwamen er steeds meer mensen helpen. maar na een kwartier kwamen zij tot de conclusie dat ze ons beter de volgende ochtend konden 'uitgraven'. ze hadden nog wel wat bedden over. dus niks free camping die avond, gewoon een lekker bed, een heerlijke douche en de volgende ochtend een heerlijk ontbijt! en ze hebben ons ook nog uitgegraven de volgende ochtend! wat zijn australiers toch aardig:)!!!

Maar.... de beste ozzy experience moet ik nog vertellen! we zijn namelijk een aantal keer mee gaan jagen! de eerste keer was spotlighten met een kangaroo jager. we gingen in de auto met een groot licht en er werd vanuit de auto geschoten. deze man moest wat kangaroo's afschieten omdat er teveel zijn en deze voor overlast zorgen voor de boeren. als de man een kangaroo had geschoten hing hij hem aan z'n aanhangwagen en sneed de keel door zodat het bloed eruit kon lopen. na er ongeveer 5 geschoten te hebben gingen hij de koppen, poten en staarten eraf snijden. ook haalde hij alle ingewanden eruit. dan hing hij de beesten zo hoog mogelijk op de wagen zodat ze het snelst konden afkoelen, want dan bleef het vlees het beste!

de tweede keer dat we gingen jagen was met Norman en zijn zonen. hun grootste hobby is jagen en ze kunnne het dus ook als de beste. we gingen in de ochtend op konijnen jagen. aan het eind van de ochtend hadden we er 23 en die mochten wij allemaal mee naar huis nemen. we moesten natuurlijk wel eerste alle ingewanden en het vachtje eraf halen... 's middags gingen we op een wild varken jagen. het leek wel een opsporing met walkie talkies, honden en de hele mikmak. een wild varken was echter nergens te bekennen. De konijnen smaakten wel heerlijk!!!!

'Time flies when you're having fun!'

See ya!!

Liefs,
Nienke

  • 26 Juni 2012 - 05:35

    Els:

    Lieve Nien,
    Super om je ozzy stories te lezen. Geniet nog even!
    Liefs, mam

  • 26 Juni 2012 - 05:37

    Loes:

    Lieve Nienke. eindelijk lees ik weer een verslag van je!! Gezellig. Heel veel leuke dingen gedaan en hard werken ook begreep ik van je mOeder. Bijna weer naar huis! heerlijk, maar ook weg je vrije Australische leventje.Zal gek zijn. Ik hoop je in ieder geval te zien met je verjaardag.
    Zoen Loes

  • 26 Juni 2012 - 09:41

    Elke:

    Hoi Nien,

    leuk om weer iets van jou te lezen. Ook als je op 1 plek blijft beleef je allemaal leuke dingen. Geniet nog even en dan een goede reis naar huis. We verheugen ons er al op jou weer te zien.
    Groetjes Elke

  • 26 Juni 2012 - 09:46

    Karina:

    Hee nien!

    Klinkt weer leuk! Fijn om na lange lange tijd weer eens wat te horen:)
    Oeh en alweer bijna thuis! Benieuwd hoe je dat gaat vinden.
    Heel veel plezier nog de laatste week en hopelijk tot snel!
    ohja en de groetjes van Robert
    liefsxx

  • 26 Juni 2012 - 14:52

    Michiel:

    jagen......interessant dat je dat zo mooi vindt. Ik had wel gedacht dat je wat nieuwe hobby's zou ontdekken, maar deze had ik niet bedacht.

    Geniet nog even van de kangy''s en de rabbi's.

    Liefs, papa

  • 26 Juni 2012 - 17:38

    Lon:

    Dochter dochter, jagen op dieren, achhh die arme beestjes! Zo hebben jus en ik je niet opgevoed in die 6 weken dat we met je geweest zijn!
    Maar klinkt super leuk haha :)!

    Mooi verhaal weer. Ik ben toch blij dat Peter zich vermaakt op Mars. Is logisch dat ie dan niet kan opruimen, daar heeft hij Aliens voor.

    Nou meid, geniet nog even! I seeee you sooooon at the airport JEEEEEEJ :D:D:D! Vind ik heeeeuuullll leuk!

    Xxxxxxx Je reis moeder

  • 26 Juni 2012 - 19:20

    Opa:

    Weer een mooiverhaal. Kijk er naaruit je straks weer te zien en nog meer te horen.goede trugreis en als je 12 september moet stemmen zal dat wel niet op de partij van de dieren zijn.
    Liefs en groetjes. opa .

  • 27 Juni 2012 - 09:52

    Tania:

    Wat een mooi verhaal weer, Nienke (afgezien van die dooie konijntjes want dit vind ik zielig : -)
    Het zal wel vreemd zijn voor je om straks weer rond te lopen in stenen-stadsjungle van Rotterdam. Maar je familie en vrienden in de buurt hebben zal dat wel ruimschoots goed maken neem ik aan. Veel plezier nog en goede reis terug!

  • 27 Juni 2012 - 15:07

    Djoeke:

    Heeej!
    Het klinkt echt super!
    Je zou vast nog ff blijven:)
    xxxjes tot snel

  • 27 Juni 2012 - 17:02

    Caspar:

    G'day Nien,
    Prachtig allemaal.
    It's almost over :(
    Neem je een stukje kangeroo mee ?
    See you soon, high five !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Barham

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Ozzy experiences

04 Mei 2012

Grapefruits & Poffertjes

08 April 2012

Barham!!!!

08 Maart 2012

Van Backpacker tot Nanny!

20 Februari 2012

The Sky Is The Limit....
Nienke

Hoi allemaal, op deze blog zal ik de komende 7 maanden verhalen en foto's plaatsen van al mijn avonturen in Australië. Ik ga eerst 3 maanden backpacken en daarna 4 maanden werken als au pair. Erg spannend, maar ik heb er ook super veel zin in!

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 2382
Totaal aantal bezoekers 24986

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 07 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: