Whitsundays!!!!!! - Reisverslag uit Mackay, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu Whitsundays!!!!!! - Reisverslag uit Mackay, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu

Whitsundays!!!!!!

Door: nienkedalinghaus

Blijf op de hoogte en volg Nienke

14 Februari 2012 | Australië, Mackay

Lieve allemaal,

wat heb ik weer veel meegemaakt de afgelopen tijd! Na mijn laatste verslag zijn we dus naar town of 1770 gegaan. Ons hostel lag eigenlijk in agnes water, een plaatsje 6 km van town of 1770 vandaan. town of 1770 is vernoemd naar het 'bezoek' van James Cook in 1770. Het plaatsje werd eerst Roundhill genoemd. Het is de enige plaats ter wereld dat vernoemd is naar een jaartal! jaja ik heb wat geleerd in town of 1770. toen we aankwamen in agnes water werden we door het hostel mevrouwtje opgehaald. Het was niet zo'n groot hostel met elke dag een gratis bbq! je kreeg geen roomkey, wat een erg thuisgevoel gaf. de wc kon alleen ook niet op slot met de gedachte 'we are one big happy family'... fijn..

Agnes water en town of 1770 zijn twee hele kleine plaatsjes maar wel erg gezellig. en je kan je er als backpacker prima vermaken. Dit is de laatste plek op de oostkust waar je kunt surfen. Daar hebben we dan ook nog even goed gebruik van gemaakt. de eerste dag hebben we een surfplank gehuurd en de tweede dag zijn we meegegaan met een les van een surfschool. 's middags hebben we een scooteroo tour gedaan. je gaat dan op een soort motorfiets met 70 km/ uur door de omgeving scheuren en onderweg zie je veel kangoeroes. het was echt heeeeeeeeeeeeel erg tof!!!!
verder heb ik ook nog een elektrische fietstour gedaan. dat ging niet 70 km/uur maar het was wel heel leuk. ik was samen met een ander nederlands meisje en the guide wist heel erg veel over the aboriginals en over de geschiedenis van town of 1770!! Het plan was eigenlijk om twee nachtjes in town of 1770 te blijven maar de nachtbus naar airlie beach was vol dus moest ik nog een nachtje blijven.

's nachts dus met de bus naar airlie beach. dit was 10 uur in de bus. 's ochtends kwam ik daar om 7 uur aan. Ik ben toen naar het hostel van Justin en Lonneke gegaan. daar kon ik nog gratis ontbijten!! Om 12 uur was het dan zover. Onze trip naar the whitsundays begon. 3 dagen zeilen, snorkelen en duiken!! ik had er zin in!! we waren met ongeveer 24 mensen, een schipper, een duikinstructrice en nog een jongen die hielp op de boot. Deze jongen sliep overigens in het zeil. het was een beetje de meneer nilson van het schip! de eerste dag moesten we heel lang varen. het varen ging vooral op de motor want zeilen alleen ging niet hard genoeg. 's middags mochten we voor het eerst snorkelen. het was super bijzonder om tussen de vissen en al het koraal te zwemmen. Het water is trouwens heel erg helder! 's avonds een mooie zonsondergang midden op het water. ieder sliep in de boot, waar het echt super warm was. dus toen ik midden in de nacht wakker werd ben ik maar op het dek gaan verder slapen. Daar was het gelukkig wat koeler. de volgende dag zijn we naar whitehaven beach gevaren. Whitehaven beach staat bekend om zijn witte zand waar je je haar mee kan wassen en je tanden kan poetsen. Dat hebben we gedaan hoor en we waren daarna weer helemaal schoon!

's middags kon je weer gaan snorkelen of je kon er voor kiezen om te gaan duiken. Lonneke en ik zijn gaan duiken. we gingen nog met twee andere meisjes en onze duikinstructrice. eerst kregen we een hele instructie in ondiep water en daarna gingen we naar het diepe gedeelte. je moest de hele tijd je oren open ploppen als je dieper ging. ik vond het echt doodeng en was dus ook meer bezig met de manier van ademen dan met alle vissen en het koraal. op een gegeven moment zat er zoveel water in mijn bril dat ik niks meer kon zien. ik raakte helemaal in paniek en ben snel naar boven gezwommen. daarna vond ik het nog enger maar ben ik wel verder gaan duiken. we zijn uiteindelijk 43 minuten onder water geweest en twaalf meter diep! Het was superbijzonder om al die vissen en het koraal te zien. als je de zee vanaf een boot ziet verwacht je niet dat er zoveel moois in de zee leeft.
na het duiken hebben we weer van een prachtige zonsondergang kunnen genieten. de tweede nacht sliep bijna iedereen op het dek. de lucht was helder en er waren miljoenen sterren heel erg mooi!!!

Op zondag kwamen we weer terug in Airlie Beach. Vanaf daar ging ik naar Mackay, naar Linda en Peter. Zij woonden ook in rotterdam en zijn naar Australie verhuisd. Ze hebben drie kinderen die allemaal heel groot zijn geworden, heel leuk om te zien! Ze wonen heel mooi vlakbij het strand. (ik ben nog niet op het strand geweest, haha) We hebben vooral in het zwembad gezwommen. niet dat je echt afkoelt in het zwembad want de zon schijnt er de hele dag op, maar het is toch lekker. Gister wilden we naar the bluewater lagoon. deze was helaas dicht door technische problemen. Toen zijn we maar naar Mc Donalds gegaan om een ijsje te eten en daarna hebben we in het zwembad bommetjes en salto's gemaakt!

Morgen ga ik terug naar Airlie beach en daarna door naar Magnetic Island. Over twee weken ga ik al naar mijn au pair gezin. De tijd gaat heel erg snel maar ik heb nog heel veel leuke dingen op de planning staan voor de komende twee weken!
Oh ja, voor de verandering heb ik eindelijk eens foto's op mijn blog gezet. ze staan alleen wel een beetje door elkaar. Maar dan kunnen jullie een beetje een indruk krijgen!

Heel veel liefs!

  • 14 Februari 2012 - 06:22

    Els:

    Lieve Nien,
    Erg leuk verslag. Het lijkt me heerlijk en bijzonder allemaal. Foto's zijn ook leuk.
    Hier dooit het en ik ga zo naar mijn werk.
    Liefs, mam

  • 14 Februari 2012 - 09:13

    Karina:

    Hee nien!

    Wat een avonturen weer! Oeh en dat duiken en snorkelen. Ben je niet bang voor haaien of zijn die daar minder? Eng!
    Ik zat laatst inderdaad te denken dat jij al bijna als au pair gaat werken. Tijd gaat snel!!
    Geniet nog maar lekker van deze 2 vrije weken en daarna succes!!

    liefsxx

  • 14 Februari 2012 - 09:15

    Elke:

    Lieve Nien,
    weer z´n leuk verhaal en prachtige foto´s. Jij beleeft geweldige dingen. Nou ik was al jaloers maar het wordt met elke blog van jullie erger. Ik denk, dat ik mijn baas vraag of ik er ook een tijdje tussen uit mag, jaartje of zo ;). Die tijd heb je wel nodig, om al het moois daar te zien.
    Veel plezier de laatste 2 weken en succes bij je au-pair gezin.
    Groetjes
    Elke

  • 14 Februari 2012 - 10:27

    Opa:

    Lieve Nien,
    Wat een belevenissen allemaal , ik word al moe van het lezen alleen al, maar kijk toch uit naar je volgende verhaal.Als je bij je au apir komt zal je wel aan vacantie toe zijjn om even bij te komen van al je avonturen. Bedankt voor je mooie briefkaartje ook namens oma. Hoop dat je het bij de au-pair ook leuk hebt. Liefs en groetjes ,opa

  • 14 Februari 2012 - 14:47

    Lex:

    Hej nien!

    oew wel een heel huiselijk gevoel als je niet de wc op slot kunt doen... wat als je nou echt even lang wilt zitten op de wc ( you know;)) dan gaan ze kijken of je nog wel leeft;) hahah

    super leuk het zeilen en duiken, ook al kon je bijna niks meer zien door al het water dat in je bril kwam;) ja je zult de zonsondergangen wel missen als je weer terug bent... hier zijn ze lang niet zo mooi en zeker niet dat de zon letterlijk in het water zakt, dus geniet ervan! ( ow en mooi moment om het boekje met alle verhalen te pakken... die ken je denk ik wel uit je hoofd nu?)

    Magnetic island... weet je waarom dat eiland zo heet?

    Hopelijk tot snel via skype;) Geniet van je 2 weken reizen!!
    Heel veel liefs

  • 14 Februari 2012 - 15:37

    Loes:

    Lieve Nienke. Wat een geweldig verhaal. Dat duiken kan ik me zo voorstellen!!! Doodeng. Daarom heb ik het ook niet gedaan. Vind het moedig van je, maar ja je had er natuurlijk voor betaald!!
    Ik vind dat je met snorkelen net zoveel ziet. Ik blijf lekker boven. Geniet nog lekker van je vrijheid. Je gezin is denk ik ook erg leuk. Zoen

  • 14 Februari 2012 - 19:34

    Michiel:

    Stoer hoor! en geweldig om te lezen dat je zoveel doet en beleeft. Geniet nog even van je vrije tijd voor je down & under gaat.
    Liefs, papa

  • 14 Februari 2012 - 21:22

    Caspar:

    Hee Nienke,
    Mooie belevenissen.
    Leuk en spannend dat duiken.
    Lekker nog 2 weken genieten !!
    Groeten, Caspar.

  • 15 Februari 2012 - 08:40

    Githa:

    Jeeeeah foto's :D

  • 16 Februari 2012 - 12:18

    Pim Dalinghaus:

    Ha Nien, wat een fantastische ervaring doe je op in Australie!! Kun jij me leren duiken als je terugkomt? Liefs Pim

  • 16 Februari 2012 - 18:01

    Oas Tien-tien:

    Lieve Nienke,Dank, voorjullie kaart,Ik geniet,van al jullie verhalen.Ook""alleen""beleefje nog veel .leuke dingen, Straks,au pair,ik ben benieuwd!Veel liefs,Oma.

  • 14 Mei 2012 - 16:12

    Lon:

    Wederom een fantastische tijd. Wat heb ik me kapot gelachen om jouw gezwem als een hond ;)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mackay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Ozzy experiences

04 Mei 2012

Grapefruits & Poffertjes

08 April 2012

Barham!!!!

08 Maart 2012

Van Backpacker tot Nanny!

20 Februari 2012

The Sky Is The Limit....
Nienke

Hoi allemaal, op deze blog zal ik de komende 7 maanden verhalen en foto's plaatsen van al mijn avonturen in Australië. Ik ga eerst 3 maanden backpacken en daarna 4 maanden werken als au pair. Erg spannend, maar ik heb er ook super veel zin in!

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 24993

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 07 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: