Zand, strand en nog eens zand - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu Zand, strand en nog eens zand - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu

Zand, strand en nog eens zand

Door: nienkedalinghaus

Blijf op de hoogte en volg Nienke

06 Februari 2012 | Australië, Hervey Bay

Haaaaaj,

Daar ben ik dan weer! en ik zal jullie geruststellen ik zit NIET in de overstromingsgebieden in Australie (afkloppen)..
In Brisbane heeft het bijna de hele tijd geregend waardoor we niet zoveel konden doen daar. we hebben een hele dag bij wicked travel gezeten. hier kan je allemaal tours boeken en gratis op internet. 's avonds zijn we naar the down under bar geweest want daar kregen we gratis pizza. na de pizza moesten we van hostel wisselen. wij geven als backpackers ons geld liever uit aan eten dan aan de bus, dus besloten we te lopen. het was maar een half uurtje maar het regende keihard.. en een hostel is nou niet echt de ideale plaats om je spullen te drogen, maar goed dat was onze eigen schuld. het nieuwe hostel zag er leuk uit en had ook een eigen bar. we gingen nog even chinatown verkennen maar dat stelde niet zoveel voor.

de volgende dag zijn we naar lone pine koala park geweest. hier konden we koala's aaien en vasthouden. ze roken naar eucalyptus, waren heel zacht maar hadden wel scherpe nagels.

donderdag was het Australia Day en zou er een groot festival op southbank zijn. dit was helaas gecancelled door de regen. achteraf was dat erg zonde want het was de hele dag droog. gelukkig was er wel een cockroachrace en zijn we daar heen geweest. je kon een kakkerlak kopen bijvoorbeeld kakkerlak nr. 5. alle kakkerlakken werden op een groot geel zeil gegooid en de kakkerlak die het het langst volhield had gewonnen. er was ook een man die een kakkerlak op at, echt heel vies..! na de race zijn we met wat mensen die we in sydney hebben ontmoet (en ook in Brisbane waren) naar southbank gegaan om te zwemmen in the lagoon. Daar hebben we ook een heerlijke Boost (soort milkshake) gedronken voor pliem!! 's avonds gingen we met wat mensen uit van het hostel, heel gezellig. alleen jammer dat we soms niet in een club mochten omdat we slippers droegen, nou ja zeg..

De rest van de tijd in Brisbane regende het en hebben we een beetje rondgelopen en niet zoveel gedaan. Zaterdag was dan het moment van afscheid. Mo ging naar Nieuw- Zeeland en ik naar Noosa. echt super jammer om niet meer samen verder te reizen... en weer even wennen in je eentje.

eenmaal in noosa aangekomen kwam ik meteen al twee meisjes van surfcamp tegen. (je komt iedereen weer tegen) Noosa is heel erg uitgestrekt. er is een groot national park waar ik 6 uur door heb gewandeld zonder zonnebrand op te doen en water mee te nemen. ik was dus weer lekker voorbereid..

na 2 dagen noosa ging de reis verder naar rainbow beach. toen ik daar aankwam dacht ik echt waar ben ik beland?? ik had geen bereik met mijn mobiel en er waren denk ik 3 winkels.. maar gelukkig kwam ik een nederlandse jongen tegen die ik in Brisbane had ontmoet en heb ik 's avonds met hem en zijn vrienden uit canada en ierland gegeten. die jongen uit ierland wilde heel graag nederlands leren. hij kon de belangrijkste dingen zeggen: 'Hallo, ik voel me slecht, ik ben moe en verbrand.'
in rainbow beach was niks te beleven het was gelukkig wel mooi weer, dus zijn we lekker naar het strand gegaan en had ik eindelijk eens tijd om een boek te lezen.

na 2 dagen zon, zee en strand ging ik naar Hervey Bay. daar zag ik lonneke en justin weer ( 2 nederlanders die we in yamba hebben ontmoet) Vanuit Hervey bay vertrok onze tour naar Fraser Island. dit is het GROOTSTE zandeiland ter wereld! onze groep bestond uit ongeveer 24 mensen en 1 gids. we gingen met vier auto's (4wd)
als je een rijbewijs had en ouder dan 21 dan mocht je op fraser rijden. er zijn daar alleen maar zandwegen dus het was erg wiebelig maar wel heel leuk! ons kamp was vlakbij het strand, er stonden tenten en er was een soort trailer die je kon uitklappen en dan kon je koken. we mochten geen eten in onze tenten bewaren want op fraser zijn heel veel dingoes die op zoek zijn naar voedsel. je mocht ook nooit alleen lopen want dan zou een dingo je sneller aanvallen. naast dingoes waren er veel sandflies, vooral in de ochtend. 's avonds waren die er gelukkig niet..
dan had je nog zoiets als de wc, die er eigenlijk niet was. nou ja de bosjes en het strand was de wc. overdag kon je wel naar normale wc's maar als we in het kamp waren en je moest poepen dan moest je toch echt een gat in de grond graven!! toen we 's avonds in bed lagen roken lonneke haar handen en voeten helemaal naar poep. ze was waarschijnlijk in iemands poep getrapt op het strand...

fraser is dus het grootste zandeiland ter wereld. je mag hier niet in de zee zwemmen, want er zijn veel haaien en stingers. op het eiland zijn heel veel lakes gevuld met regenwater. het is heel zuiver en op sommige plekken kan je het water drinken. op fraser is ook een schip aangespoeld jaren geleden maar het ligt er nog steeds, heel bijzonder! over een aantal jaren zal het verdwijnen want het zakt steeds dieper in het zand. Ook zijn we op fraser naar een hele mooie lookout geweest, Indian Head. je had uitzicht over de zee en het strand. de kleur van de zee en ook van alle meren is zo ontzettend mooi blauw, dat je het bijna niet kunt fotograferen.

na 3 dagen heel veel mooie dingen te hebben gezien en vooral ook heel veel zand te hebben gezien zijn we gister weer, met een auto vol zand, in hervey bay aangekomen. Vanavond ga ik met justin en lonneke naar town of 1770. dit schijnt een soort Byron Bay te zijn maar dan 10 jaar geleden. ik ben benieuwd!! en ik hoop dat het weer goed blijft want vrijdag t/m zondag zit ik op een zeilboot naar the whitsunday islands, een tropisch paradijs met heel veeeeeel mooie stranden. jajaa, het leven is goed hier! ik ga nu dan ook stoppen en even van de zon en het zwembad genieten!!!!

Heel veel liefs

  • 06 Februari 2012 - 06:48

    Els:

    Lieve Nien,
    Lekker zon, zee en strand. Het lijkt me fantastisch. Ik ga duimen voor mooi weer voor het zeilen. Heel veel plezier! (Ik ga nu werken :()
    xxxx, mam

  • 06 Februari 2012 - 07:52

    Elke:

    Hoi Nien,
    volgens mij heb je prachtige tochten geboekt, fijn dat je steeds weer bekende mensen tegenkomt. Ben je toch niet zo alleen. Geniet verder van zon, zand en strand en hopelijk altijd mooi weer. Dat hebben wij ook, maar dan ijskoud.
    Veel plezier
    Groetjes
    Elke

  • 06 Februari 2012 - 08:57

    Loes:

    Lieve Nienke. goed te horen dat je het zo naar je zin hebt en steeds weer bekende mensen tegen komt. Dat is volgens mij het leuke en bijzondere van Backpacken. Fraser Island waren wij ook 1 dag. erg mooi, ook het schip gezien en gezwommen in zo'n prachtig meer. we hadden niet zoveel zon toen, wel jammer. Dat zeilen lijkt me enig. Heel veel plezier. Zoen

  • 06 Februari 2012 - 09:26

    Karina:

    Hee nien!

    Het beeld wat ik nu bij Fraser Island heb is een hele grote zandbank! Balen joh dat je een kuiltje moest graven, maar agh zo lang zat je er nu ook niet:p Lijkt me wel gaaf inderdaad om te zien.
    Wat een stranden zeg! Sounds like a ideal holiday!
    Veel plezier met zeilen in ieder geval!

    liefsxx

  • 06 Februari 2012 - 19:54

    Lex:

    nienie,
    wat een avonturen weer!
    Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je alleen maar zand om je heen hebt en dat je dan ook nog eens niet mag zwemmen omdat je haaien daar hebt...

    super dat je reisgenootjes hebt gevonden en toevallig dat je surfgenootjes van je tegen bent gekomen!

    Geniet van het zeilen en de mooie stranden! ( vergeet je zonnebrand en zonnebril niet;))
    Veel liefs uit het koude nederland;) waar toch een elfstedentocht nu steeds meer ter sprake komt

  • 06 Februari 2012 - 22:15

    Caspar:

    Hee Nienke,
    Weer een boel mooie belevenissen, zon, zee en strand, prachtig.
    Hier is het erg koud, dus geniet maar van het mooie weer.
    Veel plezier met zeilen.
    Groetjes, Caspar.

  • 14 Mei 2012 - 16:09

    Lon:

    Wat een dingen heb jij meegemaakt meissiee!! Goh goh wat klinkt dat toch mooi en wat klinken die Lonneke en Justin als aardige en leuke personen ;). HAHAHA..grappieee... was TOP MOP! Toch wel een heel klein beetje jammer dat je mn poepverhaal op Fraser Island zo open en bloot op internet zet ;).

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Ozzy experiences

04 Mei 2012

Grapefruits & Poffertjes

08 April 2012

Barham!!!!

08 Maart 2012

Van Backpacker tot Nanny!

20 Februari 2012

The Sky Is The Limit....
Nienke

Hoi allemaal, op deze blog zal ik de komende 7 maanden verhalen en foto's plaatsen van al mijn avonturen in Australië. Ik ga eerst 3 maanden backpacken en daarna 4 maanden werken als au pair. Erg spannend, maar ik heb er ook super veel zin in!

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 24995

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 07 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: