Yambaby!!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu Yambaby!!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu

Yambaby!!!!

Door: nienkedalinghaus

Blijf op de hoogte en volg Nienke

24 Januari 2012 | Australië, Brisbane

Lieve allemaal,

ik zal jullie vast waarschuwen dit wordt een langeeee blog...

het laatste verslag schreef ik vanuit byron. inmiddels zijn we alweer naar het zuiden gereisd, terug naar het noorden en nog verder naar boven. In byron hebben we na mijn vorige verslag the lighthouse walk gedaan. heen liepen we door een rainforest, eenmaal aangekomen bij het meest oostelijke punt van australie hebben we 10miljoen foto's gemaakt en dolfijnen en walvissen proberen te spotten. Mo dacht steeds dat ze walvissen zag maar dit waren golven. het is ook niet echt het seizoen om walvissen te spotten. Toen we terug gingen besloten we om over het strand te lopen en toen hebben we een hele mooie sunset gezien (zie facebook voor foto's). Terug in het hostel had Mika (japans meisje van surfcamp) voor ons gekookt echt super lief.

De volgende dag verhuisd naar een ander hostel dat wat goedkoper was, het was echt smerig en er waren koude douches. Die dag hebben we fietsen gehuurd en zijn we naar een national park gefietst. Het was heel erg warm maar het national park was super mooi! Het hostel was dus smerig maar de mensen waren erg gezellig. 's avonds natuurlijk weer naar the cheeky monkey's geweest om te dansen op de tafels. in the cheeky's worden ook wet t-shirt competition gehouden, nou ja je kan beter zeggen no t-shirt competitions want er zijn geen tshirts te bekennen. je kan hiermee veel geld verdienen maar daar hebben we toch maar niet aan meegedaan..
toen de cheeky's dicht ging zijn we naar het strand gegaan om te nachtzwemmen. daarna hadden we het natuurlijk hartstikke koud. toen we terug liepen naar het hostel zagen we wat mensen bij een kampvuur daar zijn we even bij gaan zitten om op te warmen.

de volgende dag hebben we het maar rustig aangedaan en hebben we cappucino gedronken op een terrasje en plannen gemaakt voor de rest van de aankomende weken. De dag erna zijn we naar nimbin geweest, dit is een hippiestadje niet ver van Byron. Eerst hadden we een bbq, toen gingen we zwemmen en daarna nimbin. Daar hebben we nog een leuk souvenir gekocht, COOKIES!! we merkten er niet echt veel van.. we werden alleen heel moe en kregen er rare dromen van.. Het uitgaan die avond stelde dus ook niet echt veel voor, want we waren heel moe.

De dag erna zijn we richting Yamba gegaan. Dit is een klein plaatsje ten zuiden van Byron. Onze surfcoach had gezegd dat we naar Yamba moesten. dit was alleen terug naar het zuiden en zou 50 dollar kosten met de bus... we hebben toen op gumtree gekeken (onze favourite site) en daar hebben we een lift gevonden. en zo waren we aan het eind van die dag voor 3.5 dollar in YAMBAAAA!!! eerst zijn we naar Angouri point geweest. een national park met een enorm mooi strand. hier surfen alle topsurfers!! in het hostel aangekomen hadden we honger dus meteen door naar de keuken. daar kwamen we de ene bekende na de andere tegen dus dat was helemaal gezellig. In Yamba is 1 hostel en heeft 90 plekken. het is super gezellig en wordt gerund door een familie. de meeste mensen boeken voor 2 nachten en blijven hier weken of zelfs maanden. Er waren ook veel backpackers in het hostel die in Yamba werkten. De eerste paar dagen was het &*&^%$#@ weeer in Yamba. we hebben vooral gekaart met mensen uit het hostel en cappucino's gedronken. Oh en in Yamba hebben ze heeeeeerlijk ijsjes. je kiest ijs en bijvoorbeeld maltesers of twix en dan mixen ze het erdoor HEEERLIJK!! zaterdagavond zijn we naar the pub geweest met zowat het hele hostel, super gezellig. live music!! daarna zijn we naar de bakker geweest. deze zit naast het hostel en begint om 11 uur 's avonds met bakken. al het eten wat hij niet meer kan gebruiken kregen wij voor gratis. denk aan scones, suikerbrood en dan kochten we ook nog muffins. nou je snapt het wel: We were in heaven!!! toen vroeg Shayne (eigenaar van het hostel) of we een lift naar huis wilden vanaf the bakery, we zeiden natuurlijk meteen ja. wij in de auto, Shayne zei; fasten your seatbelts it's gonna be a long ride!! hij startte de auto reed achteruit maakte een bochtje reed vooruit en toen waren we bij het hostel. Wisten wij veel dat de bakery naast het hostel zat...

het bakery festijn herhaalde zich elke avond met muffins, meatpies, suikerbrood en scones... overdag hebben we heerlijk gesurft. Voor 10 dollar konden we met Shayne gaan surfen en hij nam ons de laatste dag mee verder de zee in naar the big waves. je moest heel hard peddelen en dan gaf hij je een push en surfte je zo een golf af. het ging echt knetter hard ik vloog een keer van mijn surfboard en er weer op en er weer af en er weer op. het gevoel is hetzelfde als het eten van een heerlijke muffin van the bakery in Yamba. nou.. dan weet je het wel!!

verder zijn we in Yamba nog meegeweest met Shayne's 10 dollar bullshit tour, hij laat je dan heel Yamba zien, inclusief alle stranden. verder jump je van cliffs en laat hij je schrikken met een nepslang. Bij de golfclub in yamba hebben we rond de 40 kangaroe's bij elkaar gezien. kleintjes en hele grote!! (de foto's komen later)

Op donderdag zijn we meegeweest met rockfish. dit is een catamaran waar we lekker mee gingen varen. dit was heerlijk, het weer was goed en we hebben dolfijnen gezien!! echt fantastisch!! 's avonds zijn we naar de sterren gaan kijken op het strand. Dit was ook fanatastisch het waren er super veel.. toen we terugkwamen nog even naar the bakery en toen gaan slapen. In Yamba zouden we 2 nachten blijven. maar we bleven er uiteindelijk 7 nachten en mo moest huilen toen we weggingen... vrijdagavond hebben we de bus terug naar byron genomen. dit was niet de bus van 50 dollar maar eentje van 16 dollar dus dat scheelde weer geld. In byron zijn we nog twee nachten geweest en hebben we eigenlijk niet echt veel gedaan. we hebben hier een duits meisje, janka, ontmoet waar we nu mee reizen. Op gumtree hadden we weer een lift gevonden. het plan was om in Coolangatta te overnachten. we dachten dat dit een soortgelijk plaatsje als Yamba zou zijn, maar er waren allemaal hoge appartementegebouwen dus dat was niks. Toen zijn we verder naar surfers paradise gegaan. Hier hebben we 1 nachtje geslapen in een hostel met zwembad, sauna en jacuzzi. Surfers is een soort Lloret dus dat was allemaal niet zo bijzonder. Gister zijn we verder omhoog gereisd naar Brisbane. Het was echt niet lekker weer toen we aankwamen en dat is het nog steeds niet.. gister zijn we lid geworden van het casino. We kregen een kaart met 10 dollar erop en daarmee konden we avondeten in het casino. Alle mensen uit het casino hadden geloof ik wel door dat we hongerige backpackers waren die niet kwamen om die 10 dollar uit te geven aan gokken, maar ja het eten was lekker.

Vandaag hebben we een organiseerdag. ik heb net heel veel tours geboekt voor de aankomende weken!!! dat kostte erg veel geld maar het is waarschijnlijk wel de moeite waard en ik heb het gelukkig met een discount gekregen!! straks nog even wandelen door Brisbane. Morgen gaan we naar een koalapark, koala's knuffelen. Hopelijk wordt het mooier weer anders kunnen we niet naar southbank (strand midden in de stad) en kunnen we geen boost drinken voor pliem. Donderdag is het Australia day en schijnt er allemaal live music te zijn, ben benieuwd!!

Als jullie nog niet genoeg hebben van nieuws uit Australia moeten jullie nog even Monique haar blog kijken, want ik ben vast de helft vergeten te vertellen!

Tot de volgende blog!
Heel veel liefs uit Brisbanexxx

• 24 Januari 2012 - 06:17

Michiel:

Hmm, ………..paradise!
    papa

• 24 Januari 2012 - 06:34

Els:

I'm impressed, and jealous!

• 24 Januari 2012 - 08:22

Lex:

dolfijnen, kangaroes! en koala's!!
    ik zie hier alleen maar honden, katten, hamster( van AH en huisgenoten)
    Dus uhm, upload fotos snel;)

oew Australia day sounds interesting, have fun!!

liefs x

• 24 Januari 2012 - 11:02

Paulien:

Jaaaaaaa BOOOST!! En australia day is ook echt super gezellig!! Dan gaan ze allemaal kanonnen afvuren! Bij zijn is meemaken!

• 24 Januari 2012 - 11:58

Loes:

He lieve Nienke. Klinkt allemaal fantastisch. Alleen wat zit er in de cookies dat je de weg kwijt bent daarna????? ben benieuwd naar wat je allemaal gaat doen nog. Klinkt allemaal super.
    Zoen

• 24 Januari 2012 - 12:03

Karina:

Hee Nien!
    Wat een verhalen! Ik dacht dat jullie 1x naar die bakery zijn geweest, maar uit jouw blog blijkt elke dag weer! Poepoe! gelukkig veel gesurfd ter compensatie haha
    Leuk dat je zoveel tours hebt kunnen boeken! Ben benieuwd waar je heen gaat;)
    Hoop voor jullie dat het weer wat beter weer wordt! Zit je in Australie, regent het nog!
    Nou veel plezier nog even in Brisbane!
    liefsxx

• 24 Januari 2012 - 15:47

Oma Tien-tien:

Lieve Nienke,Genoten van de verslagen.Fijn,datde cookiesniet lekker waren! Wat fijn,dat jullie het same ook zo goed kunnen vinden.Ik ga morgen naar Portugal.Heerlijk!!Jullie nog veel plezier.Liefs,Oma.

• 24 Januari 2012 - 16:58

Maayka :

Klinkt allemaal geweldig Nien!
    Wil je ook wat koala's voor mij knuffelen?! Heb ik altijd al willen doen!

Dikke kus

• 24 Januari 2012 - 18:51

Caspar:

Hee Yambaby!!!!
    Leuk verslag en weer veel belevenissen.
    Ben wel benieuwd naar die 10miljoen foto's, ik zal een dagje vrij nemen :)
    En.. uh.. na een cookie is het vast fijn koud douchen ...
    Have a lot of fun on your tours.
    Groetjes, Caspar.

• 25 Januari 2012 - 15:30

Laurens:

Heey nien!!! super leuk joh!! have fun! Groetjes Laurens!! ps. had graag mee willen varen op die catemaran!

• 14 Mei 2012 - 16:02

Lon:

I MISS YAMBA AND YOU!!! Wat een geweldige tijd hebben we daar toch gehad!