Surfcamp & Surfdudes - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu Surfcamp & Surfdudes - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu

Surfcamp & Surfdudes

Door: nienkedalinghaus

Blijf op de hoogte en volg Nienke

09 Januari 2012 | Australië, Byron Bay

Haaj allemaal,

hier weer een reisverslag vanuit Byron Bay. we hebben weer zoveeel meegemaakt en de tijd vliegt voorbij. Maandag zijn we dus vanuit Sydney vertrokken naar seven mile beach voor het surfcamp. Het camp was op een soort camping waar we ons eigen deel hadden. heel gezellig, groot overdekt gedeelte met picknicktafels. Eerst gingen we lunchen daarna lekker surfen. Monique en ik hadden als surfcoaches Ian (uit amerika) en Shayne (uit australia).... mijn god wat waren dat een surfgoden niet normaal. en niet alleen ian en shayne maar al die surfcoaches. er was er ook eentje uit zuid- afrika. dus ik heb ook nog zuid- afrikaans gepraat, nou ja 2 woorden ofzo, maar toch. en die coach uit zuid- afrika heeft met de jongens van de band 'goldfish' op school gezeten en dat zijn hele goede 'mates' van hem maar oke, surfen dus... de eerste dag ging het niet echt heel goed maar het was wel leuk!!! er was best harde wind waardoor de golven ook wat groter en dus lastiger waren. Eenmaal terug in het surfcamp was er een bbq! het eten was zoooooo lekker dat ik echt miljoen keer heb opgeschept.(dat was de hele week zo) 's avonds hebben we gekaart met super veel mensen, dus dat was heel gezellig.

we gingen dus elke dag surfen, we stonden om 7 uur op, eten en dan gingen we surfen. en het ging ook elke dag een stukje beter het surfen dus dat was leuk. de zee was niet zo diep dus we konden hele stukken in de zee lopen en we hoefden niet de hele tijd op ons surfboard te liggen en te peddelen. en ja pap, ik ben ook door de surfcoaches vooruitgetrokken de zee in en nee dat vond ik inderdaad helemaal niet erg...
Waar wij surfles kregen waren gelukkig geen haaien, maar wel dolfijnen!! dat was heeeel tof om te zien, al dachten veel mensen dat het haaien waren haha!!

de 3e avond toen we naar bed wilden gaan schreeuwde monique op eens keihard 'aaaaaah nien wat is dat!?' toen ik onze kamer uitkwam zat er een beest voor onze deur. dit bleek de possum van het surfcamp te zijn met de naam Sam. monique en ik mochten hem een stukje appel geven en toen kreeg ik een high five van Sam. Cool hea!!

we zijn ook nog een middag naar de pub gegaan na het surfen, dat was heel erg lekker, want toen was het ook heerlijk weer en daar was een biertje maar 3.5 dollar dat is heel goedkoop voor australische bedragen. we hebben de zweedse mensen van het camp vieze nederlandse zinnen geleerd en zij ons vieze zweedse zinnen dus dat was weer gezellig.de coahes van het surfcamp kunnen ook de belangrijkste dingen in het nederlands zeggen zoals; bvo'tje/ lekker pijpen, niet betalen en neuken in de keuken....

Op vrijdag was het camp afgelopen. wij en nog iets van 7 anderen waren op the 7 day trip en gingen die avond met de nachtbus naar Byron Bay. maar eerst gingen we met de rest van de groep terug naar sydney. waar we in scubar gratis pizza en bier kregen. op de weg naar sydney nog gestopt in een dorpje waar we een ijsje hebben gegeten dat stairway to heaven heette, dus die was natuurlijk goddelijk! eenmaal in sydney aangekomen werden we opgehaald door iemand van scubar en daar kregen we geen pizza maar hotdogs (ook lekker). om 10 uur ging onze bus naar byron. de coaches van het surfcamp hadden gezegd waar de bus vertrok en dat we echt op tijd moesten zijn anders zou de bus zonder ons vertrekken.

om kwart voor 10 gingen we dan ook braaf richting de stop waar de bus kwam. we waren allemaal moe dus we haddden best zin om in de bus te slapen. en het werd 10 uur en later en later en toen kwam de bus eindelijk om half 11. spullen erin toen duurde het nog even en ging de buschauffeur onze papieren checken. er klopte iets niet... de buschauffeur bellen en uiteindelijk bleek dat we bij de verkeerde bus stonden en we bij de bushalte om de hoek moesten zijn. het was inmiddels kwart voor 11 en de bus die we moesten hebben zou om half 11 vertrekken. wij haddden even een 'are you kidding me?' momentje. toen we ons realiseerden dat die bus die we moesten hebben waarschijnlijk al weg was hebben we als een speer onze tassen uit de bus gehaald en zijn we naar de andere bushalte gerend. dit ging nog moeilijk want een van onze groep had haar enkel banden verrekt dus die kon niet lopen. uiteindelijk na veel gebel bleek dat de bus al was vertrokken. de busrit naar Byron Bay is trouwens 14 uur dus deze gaan niet elk half uur.... wij gebeld met het surfcamp, ze waren niet echt blij met ons... maar ja wij konden er niks aan doen zij hadden ons naar de verkeerde busstop gestuurd. Het surfcamp heeft een hostel voor ons geregeld in sydney want we zouden pas de volgende avond de bus naar Byron Bay kunnen nemen. Zo belandde we op vrijdagavond in een hostel tegenover het hostel waar we 10 dagen hadden gezeten. in de hal van het hostel ontmoetten we twee nederlandse jongens die uitgingen en ze wouden dat we meegingen. monique en ik dachten waarom ook niet, we zijn er nu toch. het was na 12en dus moesten we 10 dollar entree betalen. we hadden maar 3 dollar bij ons. de jongens wouden dat we een leuke avond hadden dus hebben zij entree voor ons betaald, prima!! konden wij lekker dansen! de volgende dag heel dag in Sydney doorgebracht, beetje in het park gelegen. Mika (uit japan) had een heerlijke lunch voor ons gemaakt, echt een schat van een mens. 's avonds de goede bus naar Byron genomen. Daar kwamen we zondagochtend (gister) aan. Het is hier echt heel leuk!!!! Hele relaxte sfeer en niet zo druk als in Sydney! we konden hier nog twee dagen surfen, dat zat nog bij het surfcamp. er was wel harde wind en sterke stroming dus het surfen ging wel wat minder goed. na het surfen zijn we op het strand in slaap gevallen en dus enorm verbrand.. dat is wat minder. maar ja eigen schuld..

's avonds was er gratis pizza in het hostel, lekker!!! en daarna zijn we nog naar the cheeky monkeys gegaan. dit is een club waar je kan dansen op picknick tafels. we hebben daar twee duitse meisjes ontmoet die naar Yamba gaan met de auto. (in yamba kan je heel goed surfen) ze zeiden dat we waarschijnlijk met ze mee kunnen rijden. we gaan ze straks maar even bellen want de bus naar yamba kost heel veel geld dus dat zou echt super zijn. Yamba ligt wel onder Byron Bay maar dan gaan we daarna gewoon weer terug naar Byron Bay. en vanaf Byron Bay weer verder omhoog.

Vanochtend zijn we om 5 uur opgestaan om te gaan surfen en sunrise te zien. Sunrise was alleen aan de andere kant, dom... nu zijn we wel een beetje moe, maar we gaan straks wel naar the lighthouse wandelen, dit is een free guided tour vanuit het hostel. (duurt 2 uur) het lighthouse is het meest oostelijke punt van Australie (daar moeten we geweest zijn) en vanavond gaan we natuurlijk weer even op de tafels dansen!!

heel veel liefs uit Byron Bayxxxx

• 09 Januari 2012 - 06:36

Els:

Lieve Nien,
    Even kort, want ik moet naar mijn werk. Klinkt fantastisch. Lang leve de lol.
    Liefs, mam

• 09 Januari 2012 - 10:34

Layla:

Nien! kan je alsjeblieft een beschrijving geven van dansen op picknicktafels! doe je dan een soort voetje-van-de-voer-dans? of wat want ik vind het reuze interessant om mij daarbij een goede voorstelling van te kunnen maken!!! dikke lebber

• 09 Januari 2012 - 11:18

Karina:

Hee Nien!

Wat een avonturen! Gelukkig is het nog goed gekomen met de bus!
    Ik hoop dat jullie wel foto's hebben gemaakt van die surfdudes, want ik ben errug nieuwsgierig! Monique zwijmelde net alweer helemaal weg aan de telefoon haha.
    Jammer dat de lift niet doorgaat! Hopelijk vinden jullie nog een leuk alternatief!
    En anders maar met de bus, je bent er maar 1x waarschijnlijk!
    Veel plezier maar weer en dankje voor je felicitatie:)

liefsxx

• 09 Januari 2012 - 14:52

Loes:

Lieve Nienke. De foto's zagen er erg stoer uit, miste alleen de dudes!!! Fijn dat jullie je overal gratis naar binnen werken. Op deze manier eet je wel erg veel pizza volgens mij, maar ja... Doe ik dinsdags met Madelon en dan kijken we Private practise! Fijn dat jullie zo genieten, ga daar maar goed mee door.
    Zoen

• 09 Januari 2012 - 18:51

Elke:

Hoi Nienke,
    fantastisch om weer z'n leuk verhaal te lezen. Wat ben ik jaloers. Jullie genieten echt, geweldig. De video was ook te gek. Net gelezen dat jullie niet mee kunnen naar Yamba, jammer. Er zijn vast nog wel meer mogelijkheden.
    Veel plezier bij alles wat jullie nu gaan doen.
    Groetjes
    Elke

• 09 Januari 2012 - 18:52

Caspar:

Hoi Nienke,
    Wat een enthousiasme, prachtig !
    Je kon al aardig surfen zag ik in een filmpje.
    Heel vet en lol voor 10.
    Veel plezier verder.
    Caspar.

• 10 Januari 2012 - 10:55

Opa:

Lieve Nien, Wat een verhalen , ik hoop dat je straks toch nog terug wilt komen. Er zijn wouden met wilden , maar wilden is de beste keus. Veel plezier en groetjes en liefs van opa

• 17 Januari 2012 - 17:59

Suus:

Aah nien een possum is echt doodeng!! Maar wat zijn je verhalen toch geweldig! Ik kan niet geloven dat je dat nu allemaal aan het meemaken bent. Je foto's maakten het helemaal af, super leuk om te zien!!! En wat tof van het surfen en de dolfijnen! Blijf genieten nien, ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal! Heel veel liefs xxxx