Happy NY!!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu Happy NY!!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu

Happy NY!!!!!

Door: nienkedalinghaus

Blijf op de hoogte en volg Nienke

01 Januari 2012 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Allereerst natuurlijk een heel erg Happy New Year voor iedereen! ik hoop dat jullie net zo'n goed begin van 2012 hebben gehad als ik.

Eerst zal ik nog even vertellen wat we allemaal nog in Sydney hebben gedaan. We hebben de bondi to coogee walk gedaan. Dit is een wandeling van bondi beach naar Coogee beach langs de kust die ongeveer 2 uur duurt. Er was hele harde wind dus was best koud,maar wel super mooi en hele hoge golven. Ze hebben bij elk strand ook een soort zwembad ernaast met zeewater. Verder zijn we nog naar Manly Beach geweest. Dit strand was heel erg druk en er waren heel veel surfers. Monique en ik kregen allebei super veel zin om zelf te gaan surfen. Op donderdag zijn we naar the blue mountains geweest met een tour. We hebben door het regenwoud gelopen en zijn met alle cablecars en treintjes geweest. dat treintje ging echt stijl omhoog, heel leuk om in te zitten. Het eind van de tour was een river cruise. Toen hebben we nog even mooi the oprah house en harbour bridge van alle kanten op de foto kunnen zetten!!

in de avonden zijn we vaak uit geweest met het hostel. We hebben 2 canadese jongens, een franse jongen en 2 zweedse meisjes ontmoet waar we heel veel mee omgaan. dus dat is erg leuk. de canadese jongens hadden voor ons nacho's gemaakt als avondeten en wij hebben voor iedereen pannenkoeken met spek en kaas gebakken, want dat kende ze niet. ze vonden het gelukkig wel lekker!!

Gister was het dus NYE! we hadden al gezien dat er een paar plekken waren waar je kon zitten waar je uitzicht had op the harbour bridge. We hoorden ook dat het heel druk zou zijn dus dat we vroeg in de rij moesten gaan staan. Om 6 uur in de ochtend vertrokken we (2x canada, 2x zweden, 2x nederland) met al ons eten en drinken (brood, pasta, pannenkoeken, stroop, pindakaas, chips, koekjes, goon enz enz) richting het park waar al een ENORMEEE rij stond. Sommigen mensen lagen 's nachts al in de rij. Er mochten namelijk niet meer dan 20.000 mensen in het park. Na uren wachten waren we om 11 uur binnen en konden we een plekje gaan zoeken. Nieske was er al en die had een plek voor ons bezet gehouden. zo konden we dus op het grasveld zitten het dichtst bij het water. het grasveld zat vol nederlanders dus dat was weer gezellig. ik heb een nieuw kaartspel geleerd: jungle speed. Ik bakte er niet zoveel van maar het was leuk!

na uren wachten werd het 9 uur en ging het eerste vuurwerk al de lucht in. dit duurde 8 minuten, dat was al super! maaar....... toen werd het half 12 en werden we toch wel een beetje zenuwachtig. nog snel even champagne gekocht van 40 dollar (tsjaa champagne hoort er toch bij als je ook al geen oliebollen hebt) toen was het kwart voor 12 met champagne en camera gewapend stonden we bijna vooraan te wachten tot de klok in beeld kwam op the harbour bridge. EN ja hoor toen was het zover 90,89,88,87,.......56....32.....21....11..3,2,1, HAPPY NEW YEAR!!! en het vuurwerk schoot de lucht in iedereen ging uit zijn dak en wij zeiden gelukkig nieuwjaar in drie talen (engels, nederlands, zweeds) na een kwartier was het weer afgelopen, veel te kort want het was echt PRACHTIG!!! we zijn terug gegaan naar het hostel, snel omgekleed om uit te gaan. alles kostte helaas super veel geld dus zijn we naar bondi beach gegaan om zonsopgang te zien. Toen de zon opkwam ging iedereen joelen en klappen, heel grappig. en bondi rescue kwam ook nog filmen, dus misschien komen we ooit nog op tv..!!! om 8 uur waren we weer terug in het hostel... Snel even gaan ontbijten en toen naar bed want we waren al wel weer een tijdje wakker...

Morgen verlaten we Sydney alweer en gaan we surfen voor een week! daar heb ik echt heel veel zin in!! al zal ik alle mensen hier wel missen, maar we zijn backpackers, dus die komen we wel weer tegen!

liefsxxx

  • 01 Januari 2012 - 10:38

    Elke:

    Hoi Nienke,
    Happy New Year!
    Wat een leuke week hadden jullie toch met als hoogtepund het vuurwerk. Het was hier een stuk rustiger. De Blue Mountains lijken mij ook echt leuk, maar dan zou ik toch meer tijd willen hebben om te wandelen.
    Veel plezier en succes op het surfcamp.
    Groetjes
    Elke

  • 01 Januari 2012 - 11:51

    Els:

    Lieve Nien,
    Gelukkig nieuwjaar! Het klinkt allemaal weer super. Leuk om zowel jouw, als Monique haar verhaal te lezen. Ik kijk weer uit naar het volgende verslag.
    Liefs, mam

  • 01 Januari 2012 - 11:52

    Caspar:

    Hee Nienke,
    Happy New Year !
    Mooie belevenissen allemaal weer. Ik ben jaloers.
    Leuk dat jullie zoveel van de omgeving hebben gezien.
    Vuurwerk van 15 minuten is best wel lang, maar ik kan me voorstellen als je er naar staat te kijken dat het snel op is.
    Veel plezier met surfen !
    Groetjes, Caspar.

  • 01 Januari 2012 - 12:25

    Michiel:

    Lieve Nien,

    het "geniet volop" lukt wel aardig zo te lezen. Mooie avonturen. Op naar de sportieve week. Ik hoop dat je op surfkamp weer zo'n stoere instructeur hebt die je door de golven heen de zee in sleept. Anders veel succes met je armspiertjes.

    Liefs, pap

  • 01 Januari 2012 - 15:30

    Tania Merkelbach:

    Hoi Nienke, Een heel fijn 2012 gewenst vanuit nat Nederland! Ik heb net je reisverslagen gelezen en het klinkt allemaal geweldig leuk en avontuurlijk. Je hebt kennelijk al heel veel nieuwe (en leuke) mensen ontmoet in die korte tijd, en uit allemaal verschillende landen. Dat lijkt me heel gezellig en je leert nog eens een nieuw spelletje ook. Ga vooral zo door, ik lees graag verder :-)
    Groetjes, Tania

  • 01 Januari 2012 - 17:43

    Charles:

    Leuk, Ik kan me het treintje nog herinneren.en de blue mountains. Je heb weer veel meegemaakt.en plezier gehad ,ga zo door. hug

  • 01 Januari 2012 - 18:38

    Karina:

    Hee Nien!

    Gelukkig nieuw jaar en de allerbeste wensen!
    Ik hoorde al dat jullie vet vroeg in de rij moesten staan. Wel leuk dat jullie zo'n mooi uitzicht hadden!
    pfft 40 dollar voor champagne! Maar het hoort er wel bij!:)
    En leuke dingen die jullie hebben gedaan weer:)
    Heel veel succes met surfen! Ik vond windsurfen al supergaaf, dus gewoon surfen moet vast nog leuker zijn!

    liefxx

  • 02 Januari 2012 - 15:07

    Loes:

    Lieve Nienke. Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad met de feestdagen en tussenliggend in Sydney. Alles gedaan wat moest als je daar bent. Spannend en wat een lange dag en nacht dat NYE gebeuren. Maar ja once in a life time toch??? So who cares.
    Ben benieuwd naar het surfen. Horen we wel weer.
    Zoen

  • 02 Januari 2012 - 15:59

    Opa:

    Gelukkig nieuwjaar, happy surfing and keep away from the sharks, Succes en liefs van opa

  • 03 Januari 2012 - 14:14

    Oma T.:

    Lieve Nienke,Fantastisch allemaal! Houden zo. Liefs,Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Ozzy experiences

04 Mei 2012

Grapefruits & Poffertjes

08 April 2012

Barham!!!!

08 Maart 2012

Van Backpacker tot Nanny!

20 Februari 2012

The Sky Is The Limit....
Nienke

Hoi allemaal, op deze blog zal ik de komende 7 maanden verhalen en foto's plaatsen van al mijn avonturen in Australië. Ik ga eerst 3 maanden backpacken en daarna 4 maanden werken als au pair. Erg spannend, maar ik heb er ook super veel zin in!

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 24997

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 07 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: