Sunburnt, Goon and Firework!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu Sunburnt, Goon and Firework!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu

Sunburnt, Goon and Firework!!!!

Door: nienkedalinghaus

Blijf op de hoogte en volg Nienke

27 December 2011 | Australië, Sydney

Lieve allemaal

ik hoop dat iedereen een hele leuke kerst heeft gehad!!
nou, wij wel!! het kerstgevoel ontbrak een beetje maar het was super leuk! vrijdag zijn monique en ik aangekomen in Sydney. we zitten in een hostel waar sommige mensen de hele dag drinken en blowen op het dakterras maar het is heel gezellig. vrijdagavond hadden we een bbq met het hostel daar hebben we wat leuke mensen ontmoet uit canada, zweden, frankrijk, duitsland:) na de bbq zijn we uitgegaan. elke avond gaan mensen van het hostel uit en dan krijg je gratis drankjes. dat is natuurlijk heel chill want alcohol is hier vet duur!!

zaterdag was het heeeeeel lekker weer dus zijn Monique en ik naar Bondi Beach gegaan. dit was echt precies zoals op tv (bondi rescue) met de lifeguard enzo dus dat was lachen! en de zee was helemaal niet koud en de golven waren heel leuk (je moest je bikini alleen wel goed vasthouden)

's avonds was er in darling harbour vuurwerk om negen uur. daar zijn we heen gegaan met de canadese jongens (Ian & Matt) het vuurwerk was echt helemaaaaal GEWELDIG!!! echt zo tof, dus dat belooft wat voor Oud & nieuw!!

Zondag was het dan 1e kerstdag en het was denk ik meer dan 25 graden!! eerst hadden we een brunch in het hostel en daarna zijn we met een groep naar bondi beach gegaan waar we naar sunburnt (festival) zijn gegaan. omdat alcohol heel duur is om te kopen hadden we Goon gekocht. dit is 4 liter wijn in een zak voor 12 dollar. dit hebben we stiekem op het strand gedumpt (je mocht geen alcohol meenemen) zo hebben we toch nog lekker wijntjes kunnen drinken zonder veel uit te geven. Toen het festival was afgelopen hebben we nog een duik in de zee genomen in het donker!! maar toen werden we helaas van het strand gestuurd door de politie.

Gister was het dan 2e kerstdag, dat noemen ze in australie boxing day waarop heel australie gaat shoppen. monique en ik zijn naar oprah house gegaan want daar zou een boten race zijn. deze hebben we helaas nergens gevonden.. toen we terug naar het hostel liepen kwamen we langs the cotton on (soory H&M) er was heeel veeel sale dus zijn we maar even naar binnen gaan. en kwam ik er vervolgens uit met een korte broek, rokje en shirtje voor 15 dollar :O
omdat het zo goedkoop was is het schuldgevoel gelukkig ook wat minder.

Terug in het hostel wilden we gaan koken maar toen stond er nog allemaal eten van de brunch wat we mochten opeten dus hebben we lekker niet hoeven koken en ook niks hoeven te betalen..
2e kerstdag hebben we mooi afgesloten met uitgaan in de karaoke bar waar we zelf ook hebben opgetreden (summer nights van grease) Na de filmpjes van giseravond te hebben terug gezien/ geluisterd heb ik toch maar besloten om geen zangcarriere te beginnen...

  • 27 December 2011 - 06:39

    Caspar:

    Hoi Nien,
    Leuk om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben.
    Mooie belevenissen samen. Gelukkig dat Monique er ook was om te helpen de Goon op te maken.
    4 liter alleen was ook wel een beetje veel :)
    Leuk om je samen met Monique Merry Christmas dooe de telefoon te horen zingen, maar ... ja, laat die zangcarriere maar zitten ::))
    Veel plezier verder in Sydney en omgeving.
    Groetjes, Caspar.

  • 27 December 2011 - 07:25

    Elke:

    Hoi Nienke,
    mooi reisverlag weer, jullie beleven wel wat, ook al contact met de politie. Ik vond jullie kerstliedje trouwens wel leuk. Fijn ook om je bij het skypen met Monique even te zien. Geniet de tijd samen in Sydney en alvast veel plezier met de surfcursus.
    Groetjes
    Elke

  • 27 December 2011 - 16:24

    Karina:

    Hee!

    Jazeker heb ik een leuke kerst gehad:) Ook hier was en is het helemaal niet koud, maar niet zo warm als bij jullie hoor! 2e kerstdag natuurlijk hele tijd gekaart met alle nichtjes en Robert;)
    Nou het klinkt alsof dat geld uitgeven nog best wel meevalt! Goedzo!
    Jammer dat jullie die bootrace niet meer hebben gevonden.
    Hele fijne jaarwisseling alvast! Vuurwerk wordt vast nóg spetterender!
    liefsxx

  • 27 December 2011 - 16:55

    Opa:

    Lieve nien bedankt voor je mailtje. De kerstavond was weer zoals gewoonlijk gezellig en geslaad.Jammer van de sidney bridge je moet een eind klimmen en nog geld geven ook.
    Misschien over 30 jaar je beter bij kas zit Ik lees al je verhalen met genoegen ,maar reageer niet op al je belevenissen . Ik kijk echter regelmatig op de laptop om te kijken of er weer een nieuw verhaal van jou is , vind het erg leok Succesverder en liefs van opa

  • 27 December 2011 - 16:55

    Opa:

    Lieve nien bedankt voor je mailtje. De kerstavond was weer zoals gewoonlijk gezellig en geslaad.Jammer van de sidney bridge je moet een eind klimmen en nog geld geven ook.
    Misschien over 30 jaar je beter bij kas zit Ik lees al je verhalen met genoegen ,maar reageer niet op al je belevenissen . Ik kijk echter regelmatig op de laptop om te kijken of er weer een nieuw verhaal van jou is , vind het erg leok Succesverder en liefs van opa

  • 28 December 2011 - 16:05

    Loes:

    Hee lieve malle Nienke. Zingen moet je ook alleen met Pliem doen en dan kinderen voor Kinederen! Dan is het goed. Fijn dat je het zo naar je zin hebt met Monique en al die andere mensen die je ontmoet. Goon klinkt erg als erge hoofdpijn wijn, niet iets voor je vader denk ik!! En zeker niet voor mij! Lekker wandelen ook in de Blue Mountains. Ik vond wel dat je even moest zoeken naar de blauwe kleur, maar je vindt hem wel... Ook het treintje doen hoor, echt bijzonder. Veel plezier met O&N. 10 uur eerder dan wij. Wij vergisten ons toen een uur in de tijd, Brisbane is weer een uur later. BLOND!!! Zoen

  • 28 December 2011 - 17:51

    Oma Tien-tien:

    Lieve Nienke en Monique,
    Fijn,dat jullie het zo naarje zin hebt.
    Dat wordt nog wat met dejaarwisseling-houden jullie de kop er we bij?
    Het lijkt me het prettigst als je zelf de regie in handen houdt!
    Ik wens jullie een heel goed(begin)van het nieuwe jaar toe.
    Beide een dikke zoen,
    Liefs,Oma

  • 28 December 2011 - 23:19

    Charles:

    Leuk leuk leuk. Goedkoop dronken , nacht-zwemmen,leuke jongens. Geweldig genieten dus. ik ga maar weer naar lemkes Grrr. Groeten van Ali. Hug.

  • 29 December 2011 - 23:07

    Els:

    Lieve Nien,
    Als ik het zo lees, is het in Sydney 1 groot feest. Ik ben benieuwd naar het vuurwerk van nieuwjaar.
    Veel plezier. Pas goed op jezelf.
    Xx, mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Ozzy experiences

04 Mei 2012

Grapefruits & Poffertjes

08 April 2012

Barham!!!!

08 Maart 2012

Van Backpacker tot Nanny!

20 Februari 2012

The Sky Is The Limit....
Nienke

Hoi allemaal, op deze blog zal ik de komende 7 maanden verhalen en foto's plaatsen van al mijn avonturen in Australië. Ik ga eerst 3 maanden backpacken en daarna 4 maanden werken als au pair. Erg spannend, maar ik heb er ook super veel zin in!

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 24991

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 07 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: