Nederland & Belgie in Apollo Bay - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu Nederland & Belgie in Apollo Bay - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu

Nederland & Belgie in Apollo Bay

Door: nienkedalinghaus

Blijf op de hoogte en volg Nienke

19 December 2011 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal

hier weer een verslagje uit Melbourne. ik ben ondertussen wel weggeweest uit Melbourne. Nadat ik mijn vorige reisverslag had geplaatst ben ik maar meteen naar het skydeck gegaan. Ik dacht ik kan het wel steeds uitstellen en denken dat ik doe ik nog wel, maar het zou toch jammer zijn als het er nooit meer van kwam. Om bovenin te komen moest je in een lift die in minder dan 40 sec. 88 verdiepingen omhoog ging. je oren gingen er ook wel een beetje van dicht zitten. Eenmaal boven had je een heel mooi uitzicht over melbourne. het was die dag ook heel mooi weer dus je kon alles goed zien (foto's volgen nog..)

Vrijdag zijn Floor en ik met de trein eerst naar Geelong gegaan en daarna met de bus richting Apollo Bay. toen we in apollo bay aankwamen zijn we meteen even naar het infocentrum gegaan om te kijken wat we allemaal konden doen. er was veel te doen, maar niet als je geen auto had. helaas! dus zijn we maar naar het hostel gegaan. Het was echt een heeeel leuk hostel. je kwam echt in de woonkamer binnen waar de baas heel relaxt aan de tafel zat (het echte australische no worries gevoel dus) We raakten met de man aan de praat en toen zei hij dat er geen bussen meer gingen tot maandag (het was vrijdag) wij konden dit even niet geloven en dachten meteen 'wat moeten we hier 3 dagen lang doen zonder auto???:O' Maar daar waren onze redders in nood de belgen met auto!! we raakten met ze aan de praat en we zeiden ja je kan leuk naar watervallen maar ja daar heb je wel een auto voor nodig..
ze boden meteen aan dat we wel mee mochten de volgende dag. Yes, onze zaterdag was gevuld.

Zaterdag dus naar die watervallen heel mooi. onderweg gezocht naar koala's niet gespot. er sprong wel een kangaroe voor onze auto nog net de bosjes in, maar die heb ik dus gemist want ik was op zoek naar de koala's....

zaterdagavond hebben we gebbqt met de belgen en ook nog 4 andere nederlandse meisjes die ook in het hostel zaten. was heel gezellig en kangaroe vlees is echt een aanrader!!!

Er gingen dus geen bussen meer tot maandag, maar op zondag ging er nog wel een tour vanaf apollo bay die the great ocean road in een dag deed en 's avonds terug ging naar Melbourne. Dit was veel goedkoper dan de tours die vanuit Melbourne gingen dus zijn we met deze tour meegegaan. great ocean road was zeker de moeite waard. (foto's volgen ook nog) en 's avonds werden we voor ons hostel afgezet. dit hostel is lekker goedkoop met een beetje een vieze keuken en mieren die 's nachts over je heen kruipen...
morgen gaan we naar een ander hostel in st. kilda (bij het strand) want het schijnt mooi weer te worden. Ik hoop het want dan kan ik lekker op het strand liggen!!!

Donderdag ga ik met de nachttrein naar Sydney (dit scheelt weer een nacht hostel betalen!) en dan zie ik Monique weer!!!

Xxx

  • 19 December 2011 - 10:34

    Karina:

    Hee nien!
    Wat heb je weer veel dingen gedaan joh. En wat een meevaller dat jullie die belgen zijn tegen gekomen:) en is het toch nog goed gekomen met de great ocean road!
    Bah mieren over je heen! Dat is echt vies! Maarja, dat weet je niet van te voren he.
    Nou veel plezier in st. Kilda en samen met Monique weer in Sydney!

    liefsxx

  • 19 December 2011 - 11:54

    Suus:

    Wauw Nien, het klinkt allemaal even geweldig!!! Ben heel erg benieuwd naar je foto's!! Wat een geluk dat jullie die belgen zijn tegengekomen, en daarna zoveel moois hebben gezien! Jammer van de koala's, maar je hebt nog genoeg tijd om op zoek te gaan! Veel plezier in Sydney, ik kijk alweer uit naar je volgende verslag!
    xxx Suus

  • 19 December 2011 - 12:18

    Loes:

    Lieve Nienke. Op de valreep voordat ik weer moet werken een gezellige mail van je. Zgelukkig kom je steeds weer mensen tegen als Backpacker! Lekker naar het strand Heerlijk. Hier gingen ze vannacht zout strooien!! Even wat anders. Heb je nou geen pinguins gezien? Die foto's ben ik wel benieuwd naar. Je zegt steeds die komen nog. Doe dat dan maar weer in Sydney. En ons Nederlanders bent zuunig he!? Hoop op een gezellige tijd met monique weer in Sydney. have fun Mate! Zoen

  • 19 December 2011 - 12:45

    Paulien:

    Vond je het kangaroo vlees niet heel taai? Misschien had het met mijn kookkunsten te maken hoor..
    Geniet ninaaa!!

  • 19 December 2011 - 17:53

    Oma Tien-tien:

    Het gaat maar door,het een nog leuker dan het ander.
    Lief, Oma.

  • 19 December 2011 - 17:53

    Oma Tien-tien:

    Het gaat maar door,het een nog leuker dan het ander.
    Lief, Oma.

  • 19 December 2011 - 18:20

    Djoeke:

    hee,
    klinkt allemaal heel leuk!!!
    Alleen wat minder met die mieren...
    xxxdjoeke

  • 19 December 2011 - 18:45

    Els:

    Leuk hoor Nien. Hopen dat het strand lekker zal zijn. Ik geniet van je berichten.
    XX, mam

  • 20 December 2011 - 16:51

    Maayka:

    Jaja wat zijn Belgen toch weer leuk en spontaan he Nien!! :P

  • 21 December 2011 - 18:36

    Caspar:

    Lieve Nienke,
    Mooi verhaal weer. Lekker weer van alles meegemaakt. Gezellig met al die andere backpackers hoor.
    Veel plezier in Sydney met Monique.
    Groetjes, Caspar.

  • 28 December 2011 - 23:05

    Charles:

    Weer met grote interesse gelezen en gedacht was ik maar daar vooral bij de watervallen. Ben een liefhebber van hiken. Hug

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Ozzy experiences

04 Mei 2012

Grapefruits & Poffertjes

08 April 2012

Barham!!!!

08 Maart 2012

Van Backpacker tot Nanny!

20 Februari 2012

The Sky Is The Limit....
Nienke

Hoi allemaal, op deze blog zal ik de komende 7 maanden verhalen en foto's plaatsen van al mijn avonturen in Australië. Ik ga eerst 3 maanden backpacken en daarna 4 maanden werken als au pair. Erg spannend, maar ik heb er ook super veel zin in!

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 24993

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 07 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: