Hoge gebouwen & parken - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu Hoge gebouwen & parken - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu

Hoge gebouwen & parken

Door: nienkedalinghaus

Blijf op de hoogte en volg Nienke

15 December 2011 | Australië, Melbourne

G'day everyone!!!

nog een verslagje uit melbourne. vandaag is de eerste dag dat de zon schijnt, zoo had ik me australie echt voorgesteld!! Mlebourne is een hele gezellige drukke stad. ook hier worden de gebouwen afgewisseld door veel parken waar je heerlijk kan zitten. ik zit dus in een hostel midden in het centrum, heel chill en ik heb ook een plekje gevonden waar ik gratis kan internetten met een pasje van aifs. In Melbourne heb je een free shuttle bus en free city circle tram dus dat is super chill! Ik ben met die bus gegaan naar botanic gardens, shrine of remembrance en ik ben langs het stadion van austrlian open gelopen (zooo jammer dat dat in januari is, daar had ik echt graag heen gewild). oh ja ik had dus nog afgesproken met floor en robin (vriendin van floor) om te gaan eten. ik dacht dat zij in een hostel in st. kilda zaten (20 min van melbourne centrum). dus ik naar st. kilda, bleek dat zij daar helemaal niet in een hostel zaten. maar zij dachten dat ik daar zat dus waren we allebei naar st. kilda gekomen, haha. nou daar dus gegeten bij het strand waar we nog omsingeld waren door een groep meeuwen. toen weer terug naar melbourne centrum. in melbourne heb je elke dag victoria market een hele leuke grote overdekte markt met veel kleding, nep uggs en lekker veel groente en fruit waar je echt te erge honger van krijgt!! melbourne heeft sowieso veel leuke winkels met veel leuke jurkjes, maar ik mag nog niks kopen van mezelf... lastig..
verder heeft melbourne echt een zakenleven en rond een uur of 1 zie je dan ook iedereen in pak over straat lopen om ergens te gaan lunchen of met een coffee to go lopen (zoals in films, hihi)

er is hier nog zoveel te zien, je hebt nog philip islands met pinguins en je hebt nog een skydeck waar ik nog heen wil waar je uitzicht hebt over heel melbourne (stel me zoiets voor als de euromast in r'dam??) maar foor en ik gaan morgen great ocean road doen. we vonden een tour een beetje duur dus nu gaan we met de bus en dan gaan we in de dorpjes overnachten. onze eerste stop wordt apollo bay en ik hoorde net van mijn moeder dat je daar een bos hebt met koala's leuk!!! dankje voor de tip mam. ook hopen we naar wat national parks te kunnen. we hebben alleen geen auto dus hopelijk komen we daar wel, maar dat zien we allemaal wel weer dan. we leven met de dag!!
Ik heb ook al veel foto's gemaakt maar die kan ik er nu niet opzetten dus die houden jullie nog tegoed!

veel liefs vanuit het zonnige melbourne!!!

  • 15 December 2011 - 05:37

    Caspar:

    Hoi Nienke,
    Mooi enthousiast verhaal.
    Veel te zien en in januari dan maar weer terug voor de Australian Open, haha.
    Veel plezier op je ocean road reis en knuffel eem koala van me.
    Groetjes, Caspar

  • 15 December 2011 - 06:16

    Michiel:

    lieve nien,
    nu worden de verschillen tenminste duidelijk.
    Terwijl wij ons iedere dag tegen de storm en de striemende regen in naar ons werk ploeteren, doe jij alleen maar chill. Klinkt goed. En hier gaat het verder goed, zoals je weet.
    Doe je daar nog een beetje nieuwe contacten op??
    Liefs papa

  • 15 December 2011 - 06:27

    Els:

    Ben benieuwd naar de natuur. Ik ga zo de regen in. Enjoy the ocean road!
    Liefs, mam

  • 15 December 2011 - 08:36

    Karina:

    Oehh leuk joh! Lijkt me ook wel grappig om gewoon op een bankje te gaan zitten en dan die mensen es goed te bekijken in Melbourne:p
    Fijn dat je het helemaal naar je zin hebt! Ga je toch in januari gewoon even terug naar melbourne? haha.
    Gread ocean road: leuk!! Lekker koala's knuffelen. Komt vast wel goed met die national parks. Misschien hebben ze daar ook wel weer alternatieven voor een auto;)
    Heerlijk zo met de dag leven lijkt me:)
    Nou super super veel plezier op de great ocean road!

    liefsxx

  • 15 December 2011 - 10:58

    Lex:

    Hej!

    Awh Koala's!! :D Super lief! Heb je al een kangoeroe gezien??? of dat bordje waar die opstaan;) foto;)
    markten zijn altijd leuk en ook lastig want je ziet zoveel dat je denk ow das niet duur dat kan wel... ow trouwens is het duur kleding in australie?

    oew heb je al een starbucks bezocht??

    Veel plezier in de bus en geniet van het zonnetje;)
    ik hoop voor je dat je wat national parks kunt bekijken, dat zou super zijn;)
    have fun!
    Knuffel xx

  • 15 December 2011 - 15:00

    Maddy:

    Hee Nieniee,
    Klinkt allemaal super leuk daar! Geniet er nog maar even van!
    Ben blij dat jij tenminste wel zon hebt.. Kun je hier in Nederland niets van zien,
    Dikke kus

  • 15 December 2011 - 17:40

    OmaTien-tien:

    Lieve Nien,De zon,wat heerlijk!!Fijn,datje het nu weer zo naar je zin hebt.Ik geniet met je mee.Dikke zoen,Oma.

  • 15 December 2011 - 18:45

    Djoeke:

    Hee Nien,
    klinkt allemaal super!
    + de koala's;)
    Zie je foto's vast nog wel.

    xxx je nichtje

  • 15 December 2011 - 21:04

    Koekjesmonster:

    Heey nien!! leuk om dit allemaal te lezen:P ben sowieso een grote fan van je blogs!! echt heel vet allemaal!! het lijkt mij persoonlijk helemaal niet fijn om met allemaal vreemde in een hostel te slapen. Zeker na je vorige blog, ik zou gelijk in een hotel zitten. veel regen hier... Bah:(
    Adieu! Laurens ps. Doe zo'n Koala de groetjes van mij.

  • 15 December 2011 - 22:43

    Monique:

    Klinkt allemaal superleuk! Gelukkig heb je nu ook lekker weer, hier schijnt de zon ook. Strak blauwe lucht :) Veel plezier en tot de 23e

  • 16 December 2011 - 12:19

    Loes:

    Lieve Nienie. En wij maar werken en in de regen fietsen en dan ook weer terug in de regen.... gelukkig heb je Floor. Heel gezellig zo met zijn 2tjes. Lekker in de bus, alles zien en genieten. Leuk om te stoppen in die dorpjes, komt het ook goed. Paulien had de Pinguins niet gezien, maar dat leek mij zo leuk. Maak maar een foto voor je tante!! Koala's ook enig, maar sacherpe nagels!! In Brisbane kun je ze op je arm op een foto he, wel een beetje geld meenemen!! Gelukkig ben je weg uit die vreselijke hostel. Heb wel aan je gedacht. Helemaal alleen daar en dan zo'n schuddend bed, afschuwelijk! have fun! Kijk uit naar je volgende verhaaltje! Dikke zoen

  • 28 December 2011 - 22:57

    Charles:

    Hi Nienke,
    Ik geniet heel erg van jouw verslagen. Wat kan jij dat goed zeg. Ik zie alles voor me als ik het lees.
    Ik heb niet veel te vertellen alleen dat mij zoon een geweldig kerst dinner heeft gemaakt. Ben wel een beetje trots op hem. hug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Ozzy experiences

04 Mei 2012

Grapefruits & Poffertjes

08 April 2012

Barham!!!!

08 Maart 2012

Van Backpacker tot Nanny!

20 Februari 2012

The Sky Is The Limit....
Nienke

Hoi allemaal, op deze blog zal ik de komende 7 maanden verhalen en foto's plaatsen van al mijn avonturen in Australië. Ik ga eerst 3 maanden backpacken en daarna 4 maanden werken als au pair. Erg spannend, maar ik heb er ook super veel zin in!

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 24994

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 07 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: