Van Sydney naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Melbourne

Door: nienkedalinghaus

Blijf op de hoogte en volg Nienke

12 December 2011 | Australië, Melbourne

hee allemaal,

daar ben ik dan weer, nu vanuit melbourne!!
maar oke, even terug naar euh die paar dagen geleden. waar was ik ook alweer gebleven?

oh ja in Sydney. op donderdag zijn we sydney een beetje gaan bekijken met de groep. We zijn naar harbour bridgde en oprah house gegaan. nou dat ding is geel in het echt. op foto's ziet het oprah house er heel mooi spierwit uit, nou mooi niet. maar alsnog is het een mooi gebouw, heel bijzonder. het schijnt dus dat je op de harbour bridge kan en dat je dan een heel mooi uitzicht hebt. kost alleen wel iets van 200 dollar en dan mag je nog niet eens foto's maken dus dat hebben we maar niet gedaan... Eigenlijk is Sydney wel een grappige stad, want het is een hele drukke stad met heel veel hoge gebouwen enz.. en dan naast die gebouwen heb je een park waar je niks merkt van de drukte van de stad. dus dat is zeker een leuke afwisseling.

's avonds hebben we eten gehaald bij de supermarkt met een deel van de groep en hebben we lekker voor 3 dollar p.p. gegeten, lekker goedkoop dus!! in het hostel zat een keuken, monique had wat pannen verzameld dus we konden beginnen. de kookplaat werd wel een beetje langzaam warm en wisten ook niet welke knop bij welke plaat hoorde dus hebben we ze allemaal maar aangezet. Het koken ging hartstikke goed tot monique en ik met een nederlandse jongen aan de praat raakte en de spaghetti droogkookte. maar.. het was alsnog wel te eten!!

de volgende dag hadden we de workshop in het aifs centre. de mensen hier zijn heeeeeel erg aardig en je mag zo lang als je wilt op internet. het is alleen een beetje jammer dat ze dicht zijn als monique en ik met kerst en oud & nieuw in Sydney zijn. bij de workshop veel info gekregen en een bankaccount aangevraagd, wat overigens nog een paar weken duurt..
we waren ook nog van plan om naar bondi beach te gaan maar we zijn eigenlijk de hele dag in bij aifs geweest. monique moest een wwoof adres zoeken en floor, nieske en ik waren aan het kijken voor melbourne, great ocean road en alice springs. wat een gedoe.. toen we rond 6 uur klaar waren bij aifs zijn we nog even door Sydney gelopen en we kwamen we in China town. Daar hebben we meteen avondeten gekocht, in een chinese supermarkt dus. Hier had je een heel gangpad vol noudles had. dat we noudles gingen eten was wel duidelijk, maar welke?? ik heb er maar gewoon een gepakt. was niet echt lekker (zacht uitgedrukt) ach weten we dat ook weer!
's nachts zijn we nog een ijsje gaan halen want we hadden honger. Sydney heeft wel een wild uitgaansleven met een aparte kledingstijl... overal lag kots op straat en veel mensen lopen in leggins (ook de mensen die het net niet kunnen hebben...)

de volgende dag was onze laatste dag in Sydney. we gingen naar het aquarium. We zijn half sydney doorgelopen om er te komen, want we waren een beetje verdwaald. maar dat was ook wel weer leuk. het aquarium was leuk, met veel haaien, zeekoe, gekke zeepaardjes en een namaak van het great barrier reef. Daarna nog even naar een markt geweest, waar ze wel leuke dingen hadden maar natuurlijk niks gekocht.
in de avond hebben we floor, nieske en ik de trein naar melbourne genomen, dat was 11 uur. we hadden een heel stuk van de trein voor ons alleen, konden we dus lekker slapen. op een gegeven moment kwam er een man bij ons in de trein die tegen me ging praten, ik snapte niks van wat hij zei, maar oke ik heb maar gewoon yes, yes gezegd en aardig gelachen.

om half 8 in de ochtend kwamen we aan in melbourne. wij dachten dat het lekker weer was, maar helaas alleen maar wolkjes. floor ging richting een vriendin die in een dorpje 1.5 uur van melbourne zat en nieske en ik gingen op zoek naar een hostel. in de tram kwamen we nog een nederlandse backpacker tegen. we stapten uit bij st. kilda beach. het eerste hostel waar we heen gingen zat vol. iets verder in de straat zat een soort van traveller's motel. inchecken kon alleen pas vanaf 1 uur dus we hebben ons spullen gedropt en zijn st kilda gaan verkennen. je moet je een soort van badplaats voorstellen. er was een kermis en een leuk marktje. verder was er een straat met heel veel leuke winkeltjes en barretjes!! toen we om 1 uur eindelijk ons hostel in mochten ben ik gaan douchen en daarna richting melbourne centre gegaan. het was ondertussen ook mooi weer geworden! daar heb ik meteen een ander hostel geboekt voor de aankomende 5 nachten midden in het centrum chill!!
's avonds met nieske gegeten bij het strand en toen vroeg naar bed. het motel was trouwens vreselijk, alleen maar mensen die er al weken zaten. je kon nergens staan in de kamer er lagen alleen maar spullen op de grond. ik lag in het bovenste bed van een stapelbed. onder mij lag een ander meisje, jess. maar in de nacht kwam er ook een jongen bij liggen. ik zal niet in details treden maar laat ik het erop houden dat het bed lang heeft gewiebeld. ik was dan ook blij dat daar vanochtend weg mocht, haha!
nu ben ik dus in melbourne. nieske is op tour naar great ocean road en die komt morgen naar melbourne. floor en een vriendin zitten in een hostel bij st kilda. daar ga ik straks heen om met hun te avondeten.
verder heb ik niet echt veel gedaan vandaag een beetje in het zonnetje gezeten en nog met een man gepraat. je wordt hier veel sneller aangesproken dan in nl dus dat is wel leuk. de rest van de week ga ik melbourne verkennen en dan wil ik nog great ocean road gaan doen, maar ik moet nog even kijken hoe. Alice springs gaat nu niet meer lukken, maar ik hoop dat dat nog een andere keer lukt vanuit een andere plaats.

Ik laat binnenkort weer wat van me horen! oh ja Monique is nu bij haar wwoof adres volgens mij is het wel leuk!

liefsxx

  • 12 December 2011 - 05:44

    Caspar:

    Hoi Nienke,
    Wat een lang verhaal zeg. Klinkt mooi. Zo beleef je van alles en nog wat.
    Alice springs is vlgs mij ook nog wel erg ver weg van Melbourne, a couple of thousend miles I guess. Het echte backpacken is nu wel begonnen zeg! Aardige lui die Ausies waar je makkelijk contact mee hebt, leuk. Veel plezier.
    Groetjes, Caspar.

  • 12 December 2011 - 06:21

    Michiel:

    lieve nien,
    volop activiteiten en het echte backpackleven wat betreft de hostels. Jammer dat al die mannen niet te verstaan zijn, maar dat zal over een paar weken ook wel gaan!
    Liefs, papa

  • 12 December 2011 - 06:34

    Els:

    Lieve Nien,
    Zo kom je langzaam in het leven van een echte backpacker. Hopen dat de zon gauw te voorschijn komt in Melbourne. Liefs, Mam

  • 12 December 2011 - 10:48

    Monique Burger:

    Hee nien!

    haha, raar dat we nu andere dingen meermaken. Leuk dat je samen met Floor en die vriendin ging avondeten. Geen Alice Springs meer dus? Maybe vanuit Brisbane.

    Tot sms's!

  • 12 December 2011 - 11:42

    Karina:

    Hee Nien!

    Oeh wat een verhalen! Haha dat wiebelende bed.. Kunnen die mensen dan niet ff een hotelletje boeken dat jij lekker kan slapen?:p
    Klinkt verder allemaal erg leuk! Je bent nu ook wel ongevee alleen of niet? Nu is het echt begonnen!
    Succes in Melbourne!

    liefsxx

  • 12 December 2011 - 12:09

    Lex:

    Hoi nienie,

    super leuk lang reisverslag van je afgelopen dagen!

    veel plezier in Melbourne!
    Liefs lex

    ( heb je gemaild;))

  • 12 December 2011 - 17:16

    Maayka:

    heerlijk om dit te lezen, en te lezen dat je het naar je zin hebt. Het hoogte punt uit je verhaal vond ik toch wel het wiebelende stapelbed!! Heb het meteen aan iedereen hier voorgelezen! HILARISCH!! Ik mis je Dikke kus

  • 12 December 2011 - 19:36

    Loes:

    He lieve Nien.
    Spannend allemaal en in je eentje nu een beetje. Ben heel benieuwd hoe dat allemaal gaat. Zo maak je nog een s wat mee in een hostel. Onbegrijpelijk ook toch??!!
    Paulien vond Melbourne erg mooi. Wij zijn er niet meer geweest, te ver en we waren er te kort. Ik hoop dat je geniet. Heb je je boost al gehad? Of bewaar je die voor brisbane?
    hele dikke zoen

  • 13 December 2011 - 09:15

    Elke:

    Hoi Nienke,
    ook bij jou klinkt het allemaal wel goed. Zo beleef je nog wat, zeker in een hostel :) Gelukkig ben je nog niet helemaal alleen.
    Succes met je verdere reis en veel plezier.
    Groetjes
    Elke

  • 13 December 2011 - 14:52

    Paulien:

    Ninaaaa, Super leuk allemaal!! Geniet ervan. Boost moet op south bank mama Loes!

  • 13 December 2011 - 16:20

    Zita:

    Leuk om te lezen! Nu ben ik niet degene die het schrijft maar fijn om te horen dat je het naar je zin heb :) Ben super jaloers wou dat ik daar nog was haha
    xxx

  • 14 December 2011 - 11:53

    Githa:

    Wat is een great ocean road?

  • 15 December 2011 - 09:13

    Opa:

    Mooi lang verhaal maar "be carefool" als er lui tegen je aanpraten en je verstaat ze niet kan je beter vragen of ze duidelijker en langzaam hun verhaal kunnen vertellen want met yes yes en
    vriendelijk lachen weet je nooit waar je yes opzegt. Zeg maar "sörry slowky please"" en dan kunnen ze het herhalen en leer je het slang beter verstaan of ze vertrekken Veel succes
    groetjes , opa

  • 28 December 2011 - 22:49

    Charles :

    Nienke wat een mooi verslag. Krijg iets of wat een indruk van Australie mode en mensen. Leuk.
    Wiebelende bedden ach ja kan gebeuren maar inderdaad, slaap lastig. Hier bij lemkes, SOS. Rustig. Hug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Ozzy experiences

04 Mei 2012

Grapefruits & Poffertjes

08 April 2012

Barham!!!!

08 Maart 2012

Van Backpacker tot Nanny!

20 Februari 2012

The Sky Is The Limit....
Nienke

Hoi allemaal, op deze blog zal ik de komende 7 maanden verhalen en foto's plaatsen van al mijn avonturen in Australië. Ik ga eerst 3 maanden backpacken en daarna 4 maanden werken als au pair. Erg spannend, maar ik heb er ook super veel zin in!

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 24990

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 07 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: