Down Underrrrr.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu Down Underrrrr.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke Dalinghaus - WaarBenJij.nu

Down Underrrrr....

Door: nienkedalinghaus

Blijf op de hoogte en volg Nienke

08 December 2011 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

daar ben ik dan in het verre Australia!!! Op dinsdagnacht vertrokken we om kwart voor 4 naar Schiphol. Uitgezwaaid door mijn lieve buurmeisjes en in de auto met papa, mama en cien. Op Schiphol hadden we met de groep van activity international om kwart voor 5 in hal 1 afgesproken zodat we samen konden inchecken. Natuurlijk hadden we de auto weer op de parkeerplaats gezet die het verst van hal 1 was. maar ja, kon ik even oefenen met mijn backpack.(hij is toch best wel zwaar) In hal 1 dus iedereen ontmoet. Onze groep bestaat uit monique, diana, floor, nieske, kristof, julie, daniel en ik. Heel gezellig! Na te hebben ingecheckt zijn we nog even wat gaan drinken met mijn uitzwaaicomite. Rond half 7 was het tijd om afscheid te nemen... snik:( Na wat tranen te hebben weggeveegd door de paspoortcontrole gegaan en op naar de gate. Waar we bijna te laat aankwamen, omdat we zo druk waren met de wc te zoeken.

Onze eerste vlucht was naar Londen dus die was kort. Op londen moesten we ongeveer 3 uur wachten. Rond 11 uur vertrokken we naar Singapore. Best een chill vliegtuig met allemaal eigen schermpjes dus konden we lekker films kijken. Nou ja,ik moest de films steeds op pauze zetten, omdat ik in slaap viel. Na een 13 uur durende vlucht waren we in Singapore. Daar konden we ongeveer een uurtje uit het vliegtuig, was wel even lekker. Toen weer het vliegtuig in voor de laatste vlucht naar Sydney, 7 uur. Ik was helemaal in de war met de tijd. Het zou in Sydney avond zijn als we aankwamen dus ik dacht als ik nu niet ga slapen dan kan ik vannacht wel goed slapen. Helaas, mislukt zowat heel de vlucht geslapen.

Rond half 10 geland in Sydney. waar het regende dus niks zon, zee strand.. :( we zouden worden opgehaald door iemand van de organisatie maar er waren problemen dus moesten we zelf bij het hostel zien te komen. Dat ging heel makkelijk met de trein. De trein is trouwens bizar duur, het kaartje was 15 dollar en we zaten amper 10 minuten in de trein:o
Bij het hostel aangekomen snel ingecheckt en lekker een douche genomen. het hostel zit naast een discotheek 'The Scary Canary' waar we 's ochtends ontbijten in de bierlucht, lekker!!!!

ik zit op een kamer met kristof, julie, monique, nieske en lorcen (een jongen uit ierland)
vannacht op zich wel goed geslapen maar niet heel lang. het is hier nu rond 12 uur in de middag en we zijn nu bij aifs waar we straks onze sim kaart krijgen. morgen hebben we hier een workshop. Vandaag verder een beetje Sydney verkennen en plannen maken voor de aankomende weken. waarschijnlijk ga ik naar adelaide, melbourne en alice springs waar je onder de sterrenhemel kan slapen!!!

Oh ja bedankt voor alle facebookreacties. mijn account is alleen geblokt dus ik kan er niet op. Ik hoop dat die het binnenkort weer gaat doen.

Tot snel!
xxxx

  • 08 December 2011 - 06:46

    Caspar:

    Ha Nienke,
    Mooi dat de reis goed is verlopen, lange reis hoor! Ben benieuwd wat je als eerste gaat doen. Lijkt me wel mooi die sterrenhemel, is heel anders dan hier. Groetjes, Caspar.

  • 08 December 2011 - 07:05

    Elke:

    Hoi Nienke,
    die lange reis is gelukkig achter de rug. Jammer van het weer, maar het wordt de komende dagen beter, een echte zomer.
    Succes met het backpacken en veel plezier
    Groetjes
    Elke

  • 08 December 2011 - 08:06

    Sanne (vriendin Mo):

    Hee Nienke!
    Gelukkig zijn jullie goed aangekomen! Succes met je plannen en veel plezier. Ik ben ook zeer benieuwd naar jou avonturen, dus ga je zeker volgen!
    Xx Sanne

  • 08 December 2011 - 08:14

    Lieske:

    hee nienepien
    super dat je bent aangekomen!! en je hebt gewoon geslapen in het vliegtuig..?? hoe krijg je dat voor elkaar? heel veel succes de komende dagen met al die regeldingen. en al je plannen voor de komende weken klinken echt heel leuk!
    xx lies
    (aaaah het avontuur is begonnen nien!!)

  • 08 December 2011 - 09:19

    Alexandra:

    Hej!

    Top dat je je veilig bent aangekomen in Australie!!
    hahah jij en de wc;) bijna te laat hahah

    succes met het planne van allerlei leuke dingen doen in Sydney! geniet van het lekkere weer;)

    hier is alles goed, het weer is nu echt koud en veel wind waardoor het echt winters aanvoelt... ben jaloers op jou zonnetje! maar verder is alles hier goed. ik zal je mailen
    Veel liefs,
    Lex

  • 08 December 2011 - 15:29

    Githa:

    Wat chill dta je reis zonder problemen verliep! geen kwijtgeraaktye tassen enz!
    Oella lekker plannetje maken in ultime vrijheid:D
    haha zit je were zoveel te zijken dat je bijna je vliegtuig mist:P
    btw heb ik je net een reactie gestuurd doet die hem weer weg omdta ik me naam niet heb ingvuld naja..
    Nou veel plezier daarzo, enne Brechtje is nu ook in Sidney, dus wei weet kom ej er nmog tegen haha:D
    Toedelss!

  • 08 December 2011 - 16:16

    Loes:

    Hey lieve Nien. Spannend allemaal, maar ozo leuk om dit te doen. Jaloers!!!!!
    En die tranen die horen erbij, hadden wij ook! Wel fijn dat het in het begin allemaal een beetje geregeld is. Geniet maar lekker en laat gauw weer horen. Zoen Loes

  • 08 December 2011 - 17:57

    Els Burger:

    Lieve Nien,
    Ik ben heel blij dat jullie goed zijn aangekomen. Je verslag klinkt enthousiast. Nog steeds erg jammer dat ik niet in je backpack pas.
    Liefs, Els

  • 08 December 2011 - 21:00

    Michiel:

    Lieve Nien,
    klinkt goed allemaal, ook dat slapen in het vliegtuig (zonder masker!). Nou geniet ervan, de atlas ligt open op tafel om te zien onder welke sterrenhemel je ligt.
    Liefs, papa

  • 09 December 2011 - 16:14

    "H.P.Dalinghaus:

    Dank voor je eerste mailtje Veel plezier.Groetjes .opa

  • 09 December 2011 - 19:13

    H.P.Dalinghaus:

    Ik was in1999 in Sidney met oma en heb er nog steeds spijt van dat ik de boog van de Sidney brug niet ben opgegaan ,dat was toen vrij prijzig. maar misschien kan jouw organisatie wat voordeligs regelen. Maar als jonge meid weet je misschien een hoop andere leuke dingen te doen.
    Bekijk het maar Groetjes opa

  • 09 December 2011 - 19:13

    H.P.Dalinghaus:

    Ik was in1999 in Sidney met oma en heb er nog steeds spijt van dat ik de boog van de Sidney brug niet ben opgegaan ,dat was toen vrij prijzig. maar misschien kan jouw organisatie wat voordeligs regelen. Maar als jonge meid weet je misschien een hoop andere leuke dingen te doen.
    Bekijk het maar Groetjes opa

  • 09 December 2011 - 19:50

    Ma Tien-tien:

    Lieve Nienke
    Fijn,het eerste nieuws.
    So far,so good.
    We blijven je volgen!
    Liefs,Oma.

  • 10 December 2011 - 11:37

    Karina:

    Ohh wat een schande! Ik had nog niet gereageerd bij jou! Monique zet er ook zoveel verslagen op!
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en ik las dat je nu op weg bent naar Melbourne! Toch wel fijn dat jullie met een groep zijn gereisd:) Meteen veel contact!
    Nou superveel plezier in Melbourne en ik ben nu al benieuwd naar je volgende verslag!

    liefsxx

  • 11 December 2011 - 14:46

    Djoeke:

    Heei nien.

    Je was al weg voordat we het wisten!
    Heeeeeel veel plezier in australië.

    Xxx je nichtje

  • 11 December 2011 - 22:45

    Kelsey:

    Hee lieve nien,
    Super leuk om je verhalen te lezen en ik ben benieuwd naar alle andere verhalen die je er nog op gaat zetten.
    Geniet er lekker van en ik lees het snel weer!
    XXX kels

  • 28 December 2011 - 22:37

    Charles:

    Mooi verslag Nienke. Ik herken alleen de brug. Was daar in 1960. Wat een prijs zeg voor een trein ticket voor maar 10 minuten. Maar niet getreurd op naar Scary Canary. hug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Ozzy experiences

04 Mei 2012

Grapefruits & Poffertjes

08 April 2012

Barham!!!!

08 Maart 2012

Van Backpacker tot Nanny!

20 Februari 2012

The Sky Is The Limit....
Nienke

Hoi allemaal, op deze blog zal ik de komende 7 maanden verhalen en foto's plaatsen van al mijn avonturen in Australië. Ik ga eerst 3 maanden backpacken en daarna 4 maanden werken als au pair. Erg spannend, maar ik heb er ook super veel zin in!

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 24995

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 07 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: